Gå til innhold

Hjelp !! Ang innføring av brød til 7.5 mnd baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så nervøs for at han skal sette i halsen... hvor store biter gir dere? Som en lillefingerneil? En halv en? Hehe, sikkert veldig teit detta :) Og hva annet enn leverpostei kan man ha på skiva til de små? Er veeeldig glad for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan jo begynne med små biter og se hvordan det går. HS sa på 6 mnd kontrollen at de da klarer å spise brød på størrelse med en sukkerbit uten problem. Jeg ville likevel begynt med litt mindre biter og gradvis øke str når det går bra. Det sier likevel noe om hva de kan takle uten å sette det fast ;-)

Vi bruker leverpostei, kaviar, makrell i tomat, sardiner i tomat, smøreost (ikke så poppis) prim (smakt et par ganger). Noen bruker banan, syltetøy (ikke prøvd her i huset). Det aller meste av smørbart pålegg er greit og praktisk.

Skrevet

Jeg gir ca en halv sukkerbit størrelse og passer på at hun får alt ned,mi samler så lett i ganen.Du kan ta på prim,smørost,kaviar og fruktmos som syltetøy ;)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg begynte i går faktisk.. I går forsøkte jeg å dyppe brødbitene i mm, det var noen som anbefalte meg det, men det ville ikke denne karen ha! I dag så forsøkte jeg leverpostei og det var tydelig at han likte det, men at det var litt vanskelig å spise det. Det samlet seg litt i ganen og han slapp ikke fingeren min inn... Han ville ikke ha vann heller, så da forsøkte jeg litt fruktmos. Så et lite tips, hvis det ser ut til å samle seg litt mat så forsøk å gi litt fruktmos for å fukte munnen litt og få tungen til å gjøre noe annet enn å dytte brødet opp mot ganen. Det funket her. Jeg ga eple/pæremosen fra Hipp, det er viktig at det er en frisk fruktmos, ikke de som er tilsatt rismel i tillegg.

Skrevet

Hvilket brød gir dere babyen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...