Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så enormt store mengder med babytøy i alle slags størrelser til lillegutt skal komme, og har rett og slett ikke plass til alt inne. Vi har en flott utebod som er tett, og det er ikke særlig fuktig der inne. Kan jeg vakuumpakke klærne i vakuumposer og legge de i plastesker med lokk fra ikea og lagre de der ute? Eller vil de bli ødelagt da? Tenker at så lenge ikke det kommer fuktighet inn i tøyet, så går det vel bra?

Skrevet

Jeg er skeptisk. Det er uansett mer fuktighet ute enn inne, og de store temperatursvingningene fra kuldegrader til varmegrader gjør at det dannes mer fuktighet. Hvordan vite at det ikke blir fuktig, selv om du pakker godt inn? Sikkert mye nye og fine klær som du ikke må få ødelagt. Er det ikke noe annet du heller kan putte i boden?

Skrevet

Jeg hadde lagret det i boden jeg. Vi har aldri hatt plass til alt inne og har lagret ting på mørkeloft og i boder med STOOORE tempratursvigninger.. fra -30 til +30 grader... har heller aldri vakum pakket det. Har aldri opplevd at det er blitt ødelagt.

MEN det er jo da smak og behag... noen er overnervøse ang lagring av klær! :)

Eneste som er pakket i tette poser er ullklær :)

Skrevet

OK, litt for overnervøs der, beklager.

Lagrer faktisk klær på et kaldt loft jeg også når jeg tenker meg om, og det går bra. Lurt å putte ullklær i tett pose for å hindre møll.

Hovedsaken er vel at det er helt knusktørt når du legger det bort, i alle fall hvis det skal pakkes veldig tett.

Skrevet

Takk for svar, jenter! Har fått vakumpakket det iallefall, og bare lagt det under sprinkelsenga til lillegull sånn midlertidig. Så kan det ligge der til det blir LITT varmere ute hvertfall :)

Skrevet

Jeg kjøpte 35 l stabelbare plastbokser med lokk på Europris for å kunne lagre klær i kjelleren. Det måtte til 5 stk fordelt på størrelser fra 1 til 4 år. Boksene er ikke helt lufttette, men hvertfall musetette. Siden det er brukte klær er det jo ikke helt krise om noe må kastes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...