Gå til innhold

Kan man bruke lang tunika,i svømmebassent enn badedrakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier altfor mye, og har så mange stygge strekkmerker. (da mener jeg store strekkmerker,dem er på låret,magen,skuldrene,ja over alt egentlig.Kjempe stygt.. Jeg veier minst 30 kilo for mye ,ifølge bim kalkulator.

Ska i bassenget imora,men tør ikke å ha på badedrakt (den er altfor liten også. 2 str xl ) Men har en lang tunika,svart .Ser dette for teit ut? Kan vaktene nekte meg å være i bassenget pga dette?? Kun seriøse svar ønskes .Jeg hadde den på i sommer. Er ikke så lett å gå ned i vekt. Uff

Skrevet

Jeg hadde som gjest i basseng syntes det var ganske ubehagelig hvis folk skulle begynne å bade med klær på seg.

Skrevet

Jeg har i alle fall sett unge jenter (antakelig muslimer) bruke tights og vid t-skjorte i bassenget uten å få tilsnakk. Antakelig er det opp til hvert enkelt basseng å avgjøre dette.

Skrevet

Hva som er ubehagelig med det da?

Skrevet

Du mener først badedrakt og så tunika over?

Du kommer nok til å få mange flere blikk i det enn i kun badedrakt.

Samme som dere som vil ha shorts over. Dere får mange flere blikk i det enn i vanlig badetøy.

Skrevet

jeg skjønner deg godt, jeg er selv veldig overvektig.

Men..... Jeg hadde sett mere på en stor dame som badet med tunika, enn en stor dame i badedrakt med strekkmerker og valker.

Hva synes du utmerker seg mest?

Skrevet

Skjønte ikke helt den badedrakten fra ellos, hvis den er noe, så er den sexy. Tror ikke den skjuler noen verdensting. Går du i bassenget, så fyker jo den opp alle veier, så da er du egentlig like langt med en enkel vanlig badedrakt.

Skrevet

I de aller fleste svømmehaller/badelang er det kun tillatt med badetøy i bassenget. Det betyr bikini, badedrakt eller badeshorts - ikke t-skjorter, kjoler, thights eler tunika.

Her blir alle som ikke har badetøy jaget opp av bassenget igjen. Det står oppslag med STORE bokstaver flere steder, så skulle bare mangle......

Hvis du er usikker på hva som tillates i ditt basseng, kan du jo ringe og høre på forhånd!

Skrevet

Hei, jeg ville sett på en som badet med klær på. Kan du ikke ha på deg hådkle når du går til og fra bassenget? Er jo bare å hoppe uti;) Du tenker nok mer på kroppen din enn noen av oss andre vil gjøre.

Du er sikkert flott som du er!

Skrevet

Jeg bruker bade shorts, og har kjøpt en singlet på sportbutikker, som er i samme 'stoff' som badetøy.. Så det er også en mulighet.

Skrevet

Tunika i basseng?? Det er det dummeste jeg noensinne har hørt! Enten så bruker man badetøy eller så finner man på noe annet.

Skrevet

Ta det fra en som veier 50 kilo for mye - tunika hører ikke hjemme i bassenget, ikke om den ikke er spesielt laget for bruk i bassenget ihvertfall. Bassenget er ikke allverdens fristende når man er tykk og uformelig, men det er greit nok når man først har kommet seg ned i vannet. Det er mennesker der i alle former og fasonger, og de fleste har nok med seg selv og forlegenheten over egen kropp. Heldigvis ;)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Hei, det er som flere over her skriver, tror du tenker mer på din egen kropp enn det noen av de andre badegjestene vil gjøre! Jeg er tynn, men har strekkmerker så å si fra pupper og ned til forran på hoftene..så jeg syns heller ikke bikini/badedrakt er noe fristende, men jeg bruker badeshorts og "singlet", altså en topp i svømmetøy liknende stoff fra g-sport.

En tunika vil virke litt mot sin hensikt, den vil jo flyte i vannet, og jo lenger ut i vannet du går, jo lenger opp flyter kjolen! Ta et håndkle rundt deg når du går til og fra garderoben, og bruk badeshorts og topp..

Og sist men ikke minst: KOS DEG! Du er sikkert helt nydelig akkurat som du er :)

Skrevet

Jeg anbefaler deg heller og anskaffe en tørrdrakt fremfor en tunika når du skal i bassenget i morgen!

Skrevet

Shorts og topp går vel ann? Nekter å la kjæresten min se meg slik. Han har aldri sett meg naken, på de 3 åra vi har vært sammen..Da kaster han direkte opp, ærsj å gru .

Skrevet

Jeg gikk i svømmebasseng som høygravid og minst 20 kg mer enn jeg burde veie selv som høygravid og jeg var iført en knall rosa badedrakt. Jeg kan ikke minnes at jeg fikk så veldig mange blikk :)

Å svømme med klær er slitsomt og dessuten klistrer klærne seg til kroppen på en slik måte at alt av fasonger framheves. Hvis du er sjenert er det nok en greiere løsning å ha på badekåpe fram til bassengkanten og så la den ligge igjen når du går ned i vannet :)

Kos deg i bassenget! Svømming er supert når kroppen er tung :)

Skrevet

Jeg er i nærheten av 30 kg overvekt og.. Svømmer hver uke nå. Jeg har på meg en bikinibukse i hipster/boxer under badedrakten. Det dekker de værste merkene nedover lårene. MEN; det er jo ingen andre enn deg selv som legger merke til hva du har på deg.

Du skal svømme under vann, og kan ikke tenke meg at det er noe behagelig å en haug med klær på som gjør at du synker under...

Skrevet

Du har kanskje dratt i bassenget allerede, men da får dette bli generelt til de som synes det er ubehagelig å vise kroppen i tettsittende klær.

Jeg var i bassenget i går, og der var det mange damer i store og små fasonger. De damene jeg festet blikket automatisk på var de som tydelig ikke var vel med kroppen sin, og som utstrålte ubehag. Og de som skilte seg ut klesmessig.

En dame gikk konsekvent med armene over puppene. Hun hadde en helt normal kropp, og jeg ville ellers ikke ha tenkt mer over henne, men fordi hun så tydelig var ubekvem med puppene, ble blikket dratt mot henne.

En annen dame hadde en badedrakt med skjørt som var designet for å skjule en stor mage. Men effekten ble at blikket ble dratt mot magen hennes.

En annen dame hadde en nydelig kropp, men en så minimal bikini, at selv jeg som dame nestet mistet øynene, og blikket ble uunngåelig dratt mot bikinibuksen hennes.

Ellers var det mange store damer med celluitter og valker, men de førte seg naturlig og kledde seg i vanlig badedrakt. Jeg klarer ikke å huske ansiktene på disse damene, men husker godt de som jeg har nevnt over.

Dra i badet med en normal badedrakt og ikke prøv å skjul skavankene. Det fører bare til at de andre badegjestene blir mer oppmerksom på det du gjerne vil skjule.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...