Gå til innhold

Andre med små babyer her? 9 mnd og 7,3 kg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som veide 2,7 ved fødsel ( ikke prematur) og har alltid vært på nederste streken ang vekt og høyde. Kjenner jeg blir litt bekymret for at han legger så sakte på seg . Han er en blid og aktiv gutt så virker ikke som det er noe galt med han. Fått mme fra 3 mnds alder. Storebror var også litt liten ved fødsel ( 2,9kg) men han vokste veldig fort og kom fort opp på normalen på vekt.

Andre som har erfaringer med små babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstejenta mi veide 2900 g ved fødsel, og har hele veien ligget på den nederste vektkurven og gjør det vel nesten fortsatt tror jeg (2 år gammel). På 8 mnd kontr var hun 7,2 kg og 70 cm, så rimelig slank. Men frisk og rask har hun alltid vært, så ikke noe stress egentlig, hun er nok bare litt småspist og slank av natur..

Skrevet

niesen min er ett år neste uke og veier 7,6 kg. hun var 3,2 født. Frisk og rask liten jente. Vi er alle forskjellige.

Skrevet

Jenta mi var ca 2,9 ved fødsel, er åtte mnd nå og veier ca. 6,7 kg. Skyldes også refluks.

Skrevet

Gutten min var 2765g ved fødsel. Påsiste kontroll (9mnd) var han 7,9kg og 70cm.

Han har alltid ligget på nederste strek og det tror jeg han alltid vil gjøre. Han er ingen stor gutt, men han er akkurat passe perfekt. :)

Skrevet

Jenta mi veide 3360 ved fødsel. 7 mnd gammel veide hun 6,940 og var 71 lang.. Lang og slank..

Skrevet

Min er liten.. 2500ved fødsel, og veier vel nå rundt 7kg, 8mnd.,

Ikke prematur, frisk og rask.

De legger jo ikke på seg så mye lengre som før, de er jo så aktive i denne alderen. Min er ett lite matvrak, men er veldig aktiv, så er ikke bekymret for vketen. Han ligger vel nederst på skjemaet, men følger sin kurve.

Skrevet

datteren min var 3200 ved fødsel, født 2 uker etter termindato. Hun var 7kg ved ett år. Frisk og rask, tidlig i utviklingen og har alltid vært en blid og fornøyd jente, meeeget sjelden syk. Når hun nå er 9 år veier hun ikke mer enn knappe 22 kg.

Sønnen min nå veier 8,2 kg og er stoor gutt til å være bare 3 mnd om noen dager. Han var 3740 og født dagen før termin.

Så lenge babyene er frisk, glad og fornøyd og følger sin egen kurve, er de der det er "meningen" at de skal være :) Vi er alle forskjellige, "normalen" sier jo bare noe om gjennomsnittet, og gjennomsnittet må jo nødvendigvis ha noen under og noen over for å bli ett gjennomsnitt :)

Skrevet

gutten min er født 32000gr og 49 cm, en mnd før termin. Han var liten og lå nederst på percentilen frem til han bikket 7 mnd. Da vokste han plutselig masse i lengde og la godt på seg. Nå ligger han på midterste percentil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...