Luna79 Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Trenger råd og tips her! Vi har fulgt målene på boksen når det gjelder mengde (120 ml vann), men han har fått flere måltider i døgnet enn det som står. I steden for 5-6 måltider i døgnet har han fått 7-8. Vi har økt mengden nå siden han har blitt eldre (150 ml vann), men han vil fortsatt ha mat like ofte som før. En boks varer derfor ikke lenge, og er det bra for han å få så mye? Jeg tenker at det er kanskje en grunn til at det står anbefalt antall måltider i døgnet? Er det noen som kan ha noen tips om hvordan vi kan venne han til å ikke spise like ofte?
Grand Old Lady Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Hei, ja vi bruker Nutramigen. Min sønn er ca 1år og vi skal straks begynne å teste om han tåler kumelk. Vi har hatt motsatt problem som deg, min sønn har vært småspist og aldri fått i seg de mengdene som stod angitt på boksen. Jeg regner med at de mengdene som står oppgitt er bare veiledende, alle barn spiser forskjellig. Dette er mat, ikke medisiner så jeg tipper at det bare er å gi han det han trenger. Når det er sagt så har jeg hørt at man bør prøve å holde seg under en liter i døgnet av hensyn til nyrene. Trenger de mer mat enn det så bør man begynne med fast føde. Nå vet jeg jo ikke hvor gammel han er og om det er aktuelt for dere. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå