annonymus1 Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Gullet mitt er straks 1 år,all annen mat enn brød går ned på høykant. Men han har starta i bhg og der er det jo brød til lunsj,men han bare hiver det veggimellom... Har prøvd all slags pålegg... Hva gir jeg da? Grøt,men redd han blir møkklei det hvis han skla spise 3 grøtmåltider pr dag... Ikke er han glad i frukt heller...
blomstre Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Min lite brødglade har spist: - Minifras - knekkebrød - polarbrød ...og havregrøt til frokost.
Rødhette <309+<312 Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Her har ikke mini vært så glad i brød før han var16-17mnd, da han begynte i barnehagen rundt 14mnd, løste vi det med at han fikk grøt, polarbrød, eller knekkebrød til lunsj. Vi har både hatt perioder der han ikke ville ha brød, og perioder han ikke ville ha grøt,. I en periode spiste han grøt til frokost og skive til kvelds, lunsj fikk han banan + en halv skive (ikke så begeistret for brødskiven) Men mitt tips er å ikke stresse med det, det kommer når det kommer, kanskje han vil spise skive til kvelds hvis han spiser grøt til frokost/lunsj? Det er bare og prøve seg fram, i helgene her lager vi ofte omelett, grove pannekaker eller vafler til lunsj eller kokt egg på skive (det er det beste han vet) til lunsj. Jeg tror at hvis du varierer maten hans de ulike måltidene vil han spise etterhvert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå