Gå til innhold

Keiseren uten klær :D hihi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har vi kommet hjem igjen. Må si det var utrolig deilig. Blir litt lei av sykehus og alt maset der. Men planlagt keisersnitt var en utrolig opplevelse.

Lillegutt ble født fredag 14/1 kl 11.28 og veide 4350 gram. Stor gutt men superlang så her må vi nok over på størrelse 62 om en bitteliten stund. hehe

Jeg kom inn fredag kl 08 og ventet litt men fikk fort et rom på barsel. Der skulle vi være før og etter operasjonen. Etter jeg har vært på oppvåkningen da selvfølgelig. Fikk satt kateter (ikke så vondt som folk sier) og satt to venefloner. Noe som viste seg å være for lite for når vi kom ned til operasjonsstuen ville de ha to til (pga jeg mistet så mye blod sist så fikk jeg mer medisin osv under operasjonen). Spinalbedøvelsen ble satt. Heller ikke noe vondt. Syns veneflonene som ble satt feil hundre ganger var MYE verre.

Etterhvert fikk de åpnet meg men lillegutt ville ikke ut! De fikk tak i bare en arm. Så det ble noe dramatisk da de to damene som opererte meg begynte å stresse med å få bordet lavere og de satte albuene i magen på meg og prøvde å dytte lillegutt nedover. han lå nemlig altfor langt oppe under ribbeina mine. Måtte kjempe for å holde tilbake tårene da. Ble brutalt behandlet. har blåflekker på magen. Men lillegutt ble til slutt tatt med tang faktisk. Noe som skjer bare liksom en gang i året. hehe Ikke veldig vanlig under et planlagt ks.

Ble sydd igjen, trillet inn på oppvåkning hvor jeg lå bare et par timer og sendt opp til barsel pga formen min var fin. Dopa ned men fin. hehe

Møtte mannen og lillegutt på barsel for jeg var litt dårlig og kjempetrøtt rett etter snittet så jeg ville ligge litt alene.

Ble presset til å gå samme kveld. Noe som var veldig vanskelig pga bekkenet. Så endte opp med å stå å hylgrine. Neste dag derimot var jeg oppe kl 09-10 og gikk rundt, fikk dusjet og stelt meg. Gikk ned og fikk besøk senere på dagen.

Så har det bare gått bedre og bedre. bekkenet er fortsatt veldig vondt men tar smertestillende så nå går det greit. Nyter bare tiden nå:)

Har heller ikke vært plaget noe spesielt med luftsmerter, hodepine eller noe sånt. kastet opp etter snittet da jeg var så tørst og slukte i meg et glass saft. Var ikke godt for magen. Ble litt mye.

Alt i alt, en kjempefin opplevelse alikevel om det var noen dumper på veien. Er så glad for at jeg tok ks. tanken på å kunne gått helt til termin (22.januar) eller over termin og født en så stor unge hadde nok ikke gått med de smertene jeg hadde. Da hadde det sikkert endt opp med hasteks.

Lillegutt er forresten flaskebarn akkurat som storesøster. Ville ikke ta puppen og jeg har ikke melk. Så da fant vi ut at vi går over på flaske.

Prøvde å legge han til puppen ca hver andre time men nei, gadd ikke å være samarbeidsvillig han så. hehe

Men nå er jeg tobarnsamamma og jeg elsker det:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer! Kos deg masse med den fine lange gutten din! Jeg må visst prøve å presse ut min selv, så krysser fingrene for at noe skal skje snart... Rart å tenke på at jeg skulle vært hjemme fra barsel med lillemann også nå, men han snudde seg i siste liten :)

Ønsker dere alt godt videre og gratulerer alle sammen!

Skrevet

Gratulerer så mye! Har fulgt litt med på deg iom at jeg også hadde seteleie på jenta mi (har snudd seg nå). Så flott at opplevelsen alt i alt ble god med keisersnittet:-)

Kos deg med den lille!

Skrevet

Gratulerer med en stor gutt:) Koselig å høre at alt gikk bra:) Kos deg masse med prinsen din:)

Skrevet

Hadde ks pga bekkenløsning jeg. Men et planlagt ks går jo ut på det samme uansett hva grunnen er så :)

Takk alle sammen!:D

Skrevet

gratulerer så mye Mrs Bad =)=) kos deg som 2 barns mamma,det er noe av det beste =)

Skrevet

Så herlig da :D Graulerer så masse som tobarnsmamma! :) Lykke til videre :))

Skrevet

HURRA! gratulerer!

Fint at du fikk en sp fin opplevelse. Han var vel lei av å ligge i det skrantne bekkenet ditt og søkte tilflukt høyere opp?? he he!

Lykke til videre!

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Gratulerer så masse, Mrs Bad! :) Jeg har ventet på historien din, og er kjempeglad for at du hadde en fin opplevelse! Det var deg vel unt etter alt du har vært gjennom :) Kjempegodt at du fikk et vellykket KS, og gratulerer så mye med en frisk (og stor!) gutt :D

Kos deg masse hjemme med barna, og husk en pute e.l. foran såret hvis du skal bruke magemusklene (jeg har f.eks begynt å nyse så mye av en eller annen grunn, og da er det godt å ha!) :)

Skrevet

Haha Kokosyklus, må være noe sånt ja :P

Mentha: Jaaa, veldig spesiell opplevelse. Skalv ganske mye da jeg ble trillet inn men klarte å roe meg litt. Men jeg frøys skikkelig under snittet og etterpå. Mistet bare 400 ml med blod så det var ikke ille. :)

Begynte å stortute da jeg så de bærte lillegutt ut av rommet. Så bare en fot men alt ble skikkelig overveldende der og da. Lykkerus! :)

Funnet ut det med pute jeg også. skikkelig smart. hehe

Takk for alle gratulasjoner :D

Skrevet

Der er gullet ankommet verden ja, har fulgt med på deg så har ventet på historien din :-) Gratulerer sååå masse :-) Hva skal den lille hete da? Alltid morsomt å vite ;-) Kos deg massemasse videre!!!

Skrevet

Hehe så koselig at folk har ventet på den da :D

Tusen takk:)

Han skal hete Emil André. Så nå har vi en Eline og en Emil!

Skrevet

Gratulerer så myyyye! Godt å høre at alt er fint med dere. Ventet på historien din, og tenkt på dere!

Kos deg med det nye familiemedlemmet!

Skrevet

Takk! Det er bra:) Prøver å følge med på dere andre her inne når dere føder også. Nysgjerrig. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...