Tullemor til 3 Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Er nå snart i uke 39, og har hatt et par cm åpning i noen uker, men ikke fullt modnet enda. Ble spurt av jordmor i dag om jeg ville bli strippet, da jeg har sagt at jeg er VELDIG klar for å komme i gang nå ) Så takket selvsagt ja til dette, og jordmor sa hun tak godt i og skrev i skjemaet at jeg ble kraftig strippet i dag. Kjente selvsagt godt at hun strakk og tøyde, men var mye mindre vondt ennn jeg hadde trodd på forhånd. Har ikke blitt strippet i tidligere svangerskap, så lurer på om det er noen som har erfaringer å dele? Har stripping virket for dere? Har det evt tatt lang tid før det kom ordentlige rier/ fødsel i gang, eller har det bare vært sterke kynnere? Hun regnet med at jeg kom til å få sterke kynnere i løpet av ettermiddagen/natta,og at strippingen kunne hjelpe med siste del av modningen. Men fikk ikke inntryk av at fødselen kunne starte med det første uansett. Men jeg håper det ikke tar mange dagene nå i alle fall! ;o)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Hei Har blitt strippet i forbindelse med igangsetting på sykehus. De tøyde og bøyde mange ganger i løpet 1-2 dager pluss alt det andre som hører med under igangsetting. Føler vel ikke at strippingen hjalp meg, men så var jeg ekstremt umoden da. Skjedde ikke stort før de tilslutt tok vannet og ga meg riestimulerende... Men jeg har hørt om mange som har blitt strippet som har gått i fødsel de nærmeste dagene etter... Så lykke til!!! Håper du snart er i gang:))))
2tettebabyer Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 funket for meg, men da var jeg 8 dager på overtid da. fikk sterke mensmurringer hele dagen før det gikk over og kvelden neste dag startet riene.... tok riktignok fra fredag kveld til søndag morgen før jeg fødte, men det er fordi jeg var førstegangs. jeg ble strippet i dag, men ikke veldig mye, blødde ikke en gang, men kjente jo at det hadde effekt. har hatt tak og murringer resten av dagen som nå har dabbet av. har og 2 cm åpning. fikk tips om at sex etter stripping kan funke så tenkte jeg skulle teste ut det i kveld :-)
solsikkå Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 2 dager før termin ble jeg strippet. Det var vondt som F...! Og fødselen begynte samme dagen. Vannet gikk vel ca 6 timer etter strippingen.
jente09+gutt11 Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Med første mann blei jeg strippa en dag etter termin av lege på sykehuset. Da var jeg moden, fikk en eller annen score på modenhets grad men det husker jeg ikke hva var lenger nå.. Dette var en mandag, natt til tirsdag startet riene så smått, men var ikke så vonde at jeg ikke klarte gjøre andre ting. Utover tirsdagen blei de værre og sov lite onsdags natta, på ondags kveld var det fælt og vi fikk komme inn til sjekk på sykehuset, men pga stor pågang ble vi sendt jem igjen. Klokka 4 natt til tordsdag fikk vi endelig komme inn på føden selv om første jordmor mente at det her kom til å ta LAAAANG tid (sa det på denne måten og) og ville helst sende oss hjem igjen. Klokka 9.19 kom lille tulla vår og andre jordmor på vakt ble svært overrasket når hu leste papirene om at det var vurdert hjemsending klokka 5 etter ctg'en var målt! Sjøl om jeg gikk ei stønn med rier så trur jeg nok jeg kan takke strippinga for at jentungen kom når hu kom. (Hadde forresten time til igangsetting den torsdagen kl 9.00 så slapp jo det) Veit ikke om det he hjalp deg så mye men det var i hvertfall min erfaring:) Lykke til med fødselen og får håpe strippinga har gitt deg god effekt;)
Tullemor til 3 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2011 Takk for svar ) Har blødd en god del etter strippinga, men det fikk jeg beskjed om på sykehuset at jeg kom til å gjøre, for hun sa hun tok godt i ) Har hatt en god del kynnere i løpet av ettermiddagen/kvelden, litt sterkere enn vanlig, men ikke noe som gjør at jeg tror det er i gang noe enda. Satser på at det virker om en dag eller to da )
*smula* Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har også blitt strippet i dag. Hun klarte å tøye til 2 cm åpning, håper det setter ting igang.
Puppemamma Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ble strippet lørdag på overtidskontroll 7 dager over, fikk sterke menssmerter utover kvelden som gikk over. Søndag kveld startet riene og tirsdag morgen var babyen min ute De strippet meg også mange ganger underveis mandag, ettersom det stoppet opp litt nå og da Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå