September<3gutt Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 baby vil ikke legge seg før 00.30 om kvelden, og spiser hver time etter kl sju. Sovner flere ganger med puppen, men etter en liten hvil på 10-30 minutter, så er han sulten igjen. Har prøvd å pumpe MM, for å gi på kvelden, men da ville han ikke ha. Så i kveld tenkte jeg å prøve å gi MME, etter MM. For å se om han blir skikkelig mett da... Men kan han få vondt i magen, siden han ikke har fått det tidligere? Når bør jeg gi MME?
Hybelkanina Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Han kan få vondt i magen ja, magen hans er jo ikke vant til annet enn morsmelken som er spesielt tilpasset ham ) Vi startet tilvenning til mme ved at jeg pumpet meg også blandet vi i en teskje NAN pr 30 ml mm. Det blir jo en liten kaloribombe når man blander det slik, så han holdt seg lengre mett på det. Holdt på slik i noen uker før vi ga ham "ren" mme. Sønnen min var fryktelig følsom i magen da han var mindre så vi måtte også bytte til NAN HA1 som er spesielt tilpasset sensitive små mager.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 De kan få vondt i magen, men det er ingen aldersgrense for når man bør begynne å gi mme. Noen må jo gi det fra fødselen av. Vi gir MME nå, og han er 3 uker. Han plages litt med knip, men det gjorde storesøstra også når hun var lita, da hun BARE fikk MM. Men man kan blande litt malt ilag med og se om det hjelper. Hvis du syns det er greit å gi tillegg, så skal du ikke være redd for å gjøre det. De må jo før eller siden venne seg på litt kraftigere kost, og mange begynner jo å gi grøt rundt 4. mnd alder. Så det er jo veldig greit å gi litt MME også som en tilvenning til den dagen man skal begynne å gi grøt En gang må jo bli den første gangen de får MME, grøt eller annen føde enn MM, og da vil man nok kunne oppleve at de får knip, mens andre merker ingen forskjell. Bare prøv deg litt frem
-S- Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Jeg gir velling på kvelden. Blander litt grøtpulver i mme. Han er litt over 4 mnd.
Trultemor73 Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Jeg prøvde MME til gutten min før jeg la han en gang. Han var vel rundt 4 mnd. Flaska tok han med en gang, det var ikke noe problem. Han sov i 6 timer i strekk, noe han hverken har gjort før eller etter. Men det jeg ikke tenkte på var å gi han MM først, siden det kun var 1 time siden jeg hadde ammet. Endte med at jeg ikke fikk sove, fordi jeg hadde så mye melk i puppene. De er jo vant til å bli tømt hver 2 til 3 time. Å stå opp å pumpe orket jeg ikke. Så noe mere søvn ble det ikke på meg alikevel.
Snuppa<3 Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Jeg mener at det er anbefalt å gi grøt hvis baby har behov for mer utover morsmelk etter 4 mnd =)
Oktobergutt2010:) Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 Vi begynte med litt erstatning etter noen uker slik at pappan også hadde mulighet å gi ham mat. Da han var rundt to måneder måtte jeg begynne på blodfortynnende, som gjorde at jeg ikke fikk amme mer. Overgangen ble nok ganske stor, men det gikk kjempefint. Ikke noe luftsmerter og det har funket kjempebra helt siden. Så det er nok bare å prøve seg fram isåfall, så ser man jo hvordan vei det tar Som det blir skrevet ville jeg jo anbefalt grøt/velling om det bare er erstatning du vil ha. Skal du slutte å amme, bør du jo bruke MME og f.eks litt grøt. Snakk med helsesøster, hun er tross alt utdannet )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå