Margarita -- Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Huff jeg gikk opp ca 20 kg (var normal fra før av), og nå en måned etter fødsel har jeg 10 kg igjen... Hvordan skal jeg bli kvitt dette? Har jo masse apetitt, og ikke tid til å trene mye som jeg vil og sånn. For kaldt stort sett til å gå tur med vogna.. Gruer meg til sommeren, kan jo ikke gå rundt sånn her føler jeg!!!
flashdancepants Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Samme her- gikk opp 20 kilo, og har 10 igjen nå snart en måned etter fødselen. Sånn var det sist også, og selv om jeg gikk lange turer hver dag og spiste normalt tok det et år før jeg var tilbake til opprinnelig vekt. Noen går ned mens de ammer, og noen beholder kiloene til de er ferdige med amminga. Jeg tilhører siste kategori, de siste 5 kiloene satt uansett hva jeg gjorde.
Mammahjertet <3 Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Men kjære deg da. En måned etter fødsel er INGENTING :-D Jeg la på meg 22 kg under svangerskapet. Samme som hos deg så forsvant 10 kg på et vips siden jeg fikk mye væske i kroppen. Nå er det 5 måneder siden fødselen og jeg har igjen ca 3-4 kg å få bort før sommeren. Men jeg kan si deg at vektnedgangen har skjedd av seg selv. Jeg har hatt økt apetitt siden jeg har fullammet omtrent frem til nå, men jeg har spist sunn og normal mat. Ting ordner seg gjerne av seg selv så lenge en ikke fyller seg med sjokolade og brus. Jeg har gått turer med vogna og ellers trent lett styrketrening veldig sporadisk(har litt problemer med bekkenet enda, så jeg må være forsiktig). I Dette ordner seg. Og ikke stress med at magen er deigete og formløs heller. Den strammer seg opp mye av seg selv. Kos deg med babyen! Dette er en tid du ikke får tilbake. Og nyt at det er kaldt ute slik at ingen reagerer om du går med en litt stor og bumsete jakke frem til figuren er på plass igjen ;-)
Tulipan2010 Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 La på meg ca 17 kilo og har igjen 3 kg nå etter fødsel. Begynte ikke med trening og sunt kosthold før etter jul, og tror nok det i hovedsak har vært ammingen som har bidratt til at jeg har gått ned. Tipper jeg må slite litt med disse siste 3 kiloene... Lillegutt er forresten 3 mnd og 2 uker.
millie+2klumper Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Lapå meg over 20 kg og nå snart 6 mnd etterpå er tilbake der jeg startet:) Er slank men skikkelig utrent:P. Trening har jeg ikke tid til så nå venter jeg¨på våren så vi kan gå masse tur:=)
Oktobergutt2010:) Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 La på meg 18kg (sv. forgiftning og endel vann) Har gått ned 14kg, og er nesten 3 mnd siden fødselen. Ganske bra for å ikke ha gjort noe som helst
Oktobergutt2010:) Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 Det store problemet er heller strekkmerkene, så om det finnes en mirakelkur som ikke er "tid" eller å legge seg under kniven vil jeg gjerne høre om den ;p
Trio? Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Jeg gikk opp 21 kilo og hadde 1 mnd etter fødselen 10 kilo igjen. Det begynte å gli av litt og litt ca 1,5 mnd etter fødselen. Veldig sakte men sikkert har jeg nå 5 mnd etter fødsel bare 3 kilo igjen og det inkludert julefeiringen..... Jeg har ikke trent, og har ikke klart å holde meg unna snop dessverre. Men nå skal det trenes og strammes opp litt her og snopet sparer vi til helgen :-) En ting jeg kan anbefale deg er å kjøpe 30 days shred. Den tar deg 20 minutter for dagen å trene i en 30 dagers periode. Den er en fin start på det i komme i form igjen. Jeg bruker bare målbånd til å se resultater og kunne etter 1 uke vise til 12 cm reduksjon totalt! Jeg regner ikke med like store resultater hver uke men litt monner det også. Når de 30 dagene er over så kan du bruke den 3 dager pr uke. En god oppstart om ikke annet i alle fall :-)
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Jeg la på meg 12 kg. Fødte forrige lørdag og har gått ned 10 kg
Canari Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Opp 26, ned 20, dessverre 6 igjen + 4 til ned til trivselsvekt (var litt igjen fra førstemann også :-))
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 Opp 19 kg. Ned 13,5 kg de første 11 dagene.. Nå 9 uker etter fødsel, så mangler jeg fortsatt 4,5-5 kg for å komme tilbake der jeg var før svangerskapet. (Deretter kan jeg fortsette med alt jeg hadde for mye fra før.. hehe.. :-S) Fikk ikke lov å gjøre stort de første 6 ukene etter keisersnittet.. og det er jo grisekaldt ute, så blir ingen trilleturer heller. Altså ikke trimmet noe. Gleder meg til vi kan være mer ute! :-)
Siliana Skrevet 18. januar 2011 #12 Skrevet 18. januar 2011 Etter 3 mnd har jeg gått ned 15 av 18 kilo
SophieH Skrevet 18. januar 2011 #13 Skrevet 18. januar 2011 Ville ikke blitt så stressa med vekta en måned etter fødsel Det kommer til å gå seg til så lenge du ikke ruller deg i smågodt eller spiser helt ukritisk av usunn mat. Jeg la på meg 17 kg under svangerskapet (var normalvektig i utgangspunktet), og nå, 8 mnd etter er 22 kg borte. Jeg har bare såvidt startet opp treninga igjen, men vektreduksjonen har skjedd av seg selv. Fullammet fram til veslejanta var 4 mnd. Viktig å få i seg nok næring sånn at melka ikke blir skadelidende, men det går fint an å være bevisst på hva man putter i seg.
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 gikk opp 14, og ned 10 veldig raskt etter fødsel... Men har vært på ferie og kost oss med masse mat og go saker så er nå +6 kg i forhold til før graviditeten... Men det er ok Fullammer fortsatt (hun er 3.5 mnd), og har skjerpet litt på kostholdet ved å kutte godis og brus i uka så regner med at de kiloene vil seile avgårde innen jeg slutter å amme snuppa Absolutt ikke bekymret
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Jeg gikk opp litt (13 kg som er det man i følge boka skal gå opp) og gikk ned alle innen 6-ukersktrl. Men så skjedde det et eller annet og jeg har lagt på meg 14 kg siden oktober Jeg har ikke mulighet til å trene på studio, men jeg har kjøpt ellipsemaskin som jeg bruker daglig. Turer blir det lite av pga vær og føret. Nå spiser jeg bare slankemat, men har merket at melken har blitt langt mindre og ikke vil han ha noe heller, melka smaker sikkert surt. Han er 5 måneder. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Bli enda tykkere og amme, eller ikke amme og aktivt slanke meg?
Scarlette Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har også 10 igjen. Og merker jo at det ikke blir tid til trening, men jeg har blitt med i vektklubb.no Der er det dagbok som gir deg tips og oversikt på hva og hvor mye du bør spise. Rett og slett telle litt kalorier, så du ikke overspiser på hvert måltid. Syns det er kjempe opplegg, Funker for meg så langt. Koster 600 kr for 12 mnd, og det syns jeg det er verdt.
MissVaiper Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Gikk opp ca 18 kg (bekkenproblemer fra uke 9!). Gikk ned 13 kg rett etter fødsel. Har så stått på stede hvil, til tross for at jeg ALDRI har gått så mange og så lange turer siden vesla kom til verden. Går sjeldent kortere enn 1 time, og er bakker uansett hvilken vei jeg velger å gå. Nå 4 1/2 mnd etter fødsel har jeg valgt å melde meg inn på treningsstudie for å prøve å hjelpe på. Og ja, jeg har fullammet til nå. Har nettopp begynt å innføre grøtmåltid pga av flatende vektkurve på snuppa. Jeg gidder ikke å stresse med vekten, men jeg ser fordelen av å kunne være i form til å leke med ungen min uten å bli sliten etter 10 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå