lillespire08+10 Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Min lille snuppe er 10 uker. Hun er mer våken mellom duppene, alt fra 1 til 2 timer. Kjenner jeg kjeder meg litt når hun har ammet, skiftet bleie og "lekt" litt, for da vil hun bare bli båret ellers så mister hun tålmodigheten. Hun er for stor til å bare sove hele dagen, men for liten til å underholde seg selv. Smatter en del på fingrene. Ikke store utbyttet av baby-gym ennå. Syns i grunn denne 2mndsalderen er til tider litt kjedelig jeg! Ser frem til når hun begynner å bevege litt på seg og holde rangle/ bitering osv... Huff, får litt dårlig samvittighet når jeg sier dette men. Er jo koselig også da... Flere som føler det samme?
EgG Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Her føler jeg at jeg kan svare! Nyt tiden før hun plutselig ikke en gang vil sitte i ro på fanget. I denne alderen er det nok at du setter henne i vippestolen mens du henger opp klær! Du må ikke underholde henne hvert våkne minutt. Nå kan du gjøre unna det du ellers ikke vil få tid til når hun blir aktiv. De krever så lite i denne alderen når det kommer til underholdning. Nyt det! Dra ut med venner, dra på kafe, få besøk, vask klær, lag en bedre middag. Snupa kan sitte i en vippesol og bare være fornøyd med å observere deg eller du kan legge henne i en vogge eller noe med en leke som er i bevegelse over henne eller henge opp en hjemmelagd uro. Husk at bare en svart strek på en hvit bakgrunn er underholdning nok en stund og legger du til litt lyd så er du i boks. Dette forstod ikke jeg da snuppa mi var i den alderen så jeg "lekte" nesten hvert våkne sekund. Nå er hun snart 1 år og har ikke ro i kroppen for 5 flate øre. Artig med aktive barn, men savner av og til at hun har ro til å sitte på fanget med en bok...
happygilmore Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 For et godt svar! Har nemlig følt litt det samme som HI, men nå ble jeg mer positiv
Oktobergutt2010:) Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Jeg kan trøste deg med at du får nok å henge fingrene i om bare kun kort tid. Jeg syns i likhet med deg at den 10 ukers alderen var gørr kjedelig. Idag, tok Liam tak i rangla si og smilte fra øre til øre. Babygym er blitt litt mer interessant siden han prøver å gripe tak i den, og uroen er en stor suksess over senga. For å ikke snakke om Tv'n. Han er nå veldig mye mer oppmerksomhetssyk enn tidligere, og vil bare bli dullet med når han er våken. Alt dette kom egentlig veldig raskt, han er nå straks 3 måneder. Siden det også blir foreslått uro (Vi fikk en flott uro i julegave til ham som spiller musikk og snurrer rolig rundt i sirkel, helt supert!)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Nå har jo HI et barn fra før av, så tipper at hun vet hva hun har i vente;) Men det må da likevel være lov til å synes at 2 mnds aldern er litt kjedelig for det om, jeg skjønner godt hva hun mener, men nyter likevel denne tiden, for denne gangen har jeg fått en skikkelig kooosebaby, som faktisk liker å sitte på fanget og kose litt m mamman sin, og sånn var aldri eldstejenta, selv ikke da hun var 2-3 mnd gammel
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Slik jeg forstår det er vel problemet at babyen ikke godtar å ligge alene, men vil bli bært...vet ikke helt hva man kan gjøre, annet enn kanskje å la baby ligge for seg selv i korte stunder, som kan økes etter hvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå