Gå til innhold

Hvilken vogn har dere? ABC Design Cobra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi kjøpte en simo kombivogn på finn.no som var veldig pent brukt til 2500kr. Vi har knapt brukt denne, pga været nå naturligvis. Men samtidig tar den stor plass i bilen og jeg føler den er veldig tung og vanskelig å håndtere.

Noen som har erfaring med ABC Design Cobra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har denne vognen, men har som deg ikke fått vært noe ute og gått med den ennå pga været. Men har brukt den inne og i butikken osv. Den er lett og superenkel å slå sammen. Tar liten plass.

Det var ikke så mye, men god erfaring så langt ihvertfall.

Jeg har ingen erfaring fra noen andre vogner så jeg har ingenting å sammenligne med da.

Skrevet

ABC vognen du mener sant?

Virker den grei ut, tåler vel noe?

Fulgte det noe med når du kjøpte den eller har du kjøpt regntrekk osv utenom?

Skrevet

Jeg har en OTH, en brukt Simo (som har blitt brukt som sovevogn til største - men han hviler seg inne i stedet), en OTH dobbelvogn og en mac laren reisetrille.

Jeg bruker mye Simovognen på minstejenta siden jeg kan ha sportsdelen vendt mot meg (og hun sitter så fint i den), men den er tung, og egner seg dårlig på snøføre. Da er faktisk dobbelvogna m låste forhjul bedre, eller oth vogna. På sommeren er trilla fantastisk -luftig og lett - så den brukes på varme dager og anbefales!

Har ingen erfaring med ABC, men tror jeg ville ventet med å kjøpe en ekstra vogn og heller brukt sele til våren kommer. Simovogna er jo veldig ok!

Skrevet

lurte på å selge simo vognen videre. Opplever at denne vognen er veldig tung opp og ned trappene og klønete å få inn i bilen når vi skal langt av gårde hjem til familien. Samtidig vanskelig å få inn og ut på bussen og den tar stor plass..

Men vet ikke hva jeg skal gjøre..

Skrevet

Jeg har emmaljunga mondial duo. Kjedelig at jeg har fått brukt den så lite pga været. Han er 6 mnd så må snart gå over til sportsvogndelen. Synes den er tung å få inn i bilen, men fantastisk å gå tur med. Sportsvogna er vendbar. Jeg har i tillegg kjøpt emmaljunga scooter som vi bruker på kjøpesentre og som sovevogn inne. Er knallfornøyd med den vogna. Supergod å trille og tar liten plass sammenslått. Eneste minus er at du ikke kan ha barnet mot deg, men det er et vindu i kalesja som en kan følge med barnet i. Har en nyskjerrig gutt så han liker best å sitte den veien, men ikke noe greit når en skal ut å gå tur. Hadde tenkt å selge duovogna, men da må jeg jo kjøpe ny allikevel for å ha en vendbar sportsvogn. Ikke lett med alle disse vognene, og iallefall ikke når en har vogndilla!!!

Skrevet

Heisann! Jeg har ABC Design Cobra og er superfornøyd med denne! Brukt den siden slutten på august i all slags vær!

Vogna har stor bag (voksi/annen pose) passe kjempefint oppi. Vogna tåler relativt mye vann men har kjøpt "vanlig" regntrekk som passer helt greit. Vogna er veldig lett, og lett å slå sammen... Tar også veldig liten plass:)

Fordelen med sportsdelen er at den kan brukes begge veier.. så då er det lettere å bytte fra bag til sportsdel.

Skrevet

takk for tilbakemelding :)

har veldig lyst til å kjøpe denne, og angrer nå på impulskjøpet..

Så håper jeg får solgt simo vognen videre, men det ser dårlig ut:(

Skrevet

Hei! Vi byttet faktisk nylig til ABC design cobra, hadde tidligere Brio Happy. Er veldig fornøyd! Bor i fjerdeetasje uten heis, så det var nødvendig med en superlett bag som er lett å ta av og på understellet. Der oppfyller cobraen kravene.

Den er flott! Stor bag, god plass til voksi classic som vi har og lang jente ;) Vogna er veldig lett, så den er en lek å trille i oppoverbakker (sammenlignet med tyngre vogner) og å få inn og ut av bilen. Ut av bilen er den latterlig enkel, man bare løfter den ut og vips! så er den utslått :)

Synes det er en stor fordel at man kan vende sittedelen mot seg. Det svingbare forhjulet gjør at den er fantastisk å trille rundt på inne på butikker. Når jeg triller den utendørs er det bra å kunne låse hjulet igjen. Har også kjøpt vanlig regntrekk (sparkjøp) til den som jeg bruker når det snør og regner. Gode hjul.

Med andre ord tror jeg ikke du vil angre. Gå i butikken og test den ut! :) Du får nok solgt simoen, men mulig du må gå ned i pris..?

Skrevet

er vognbagen lun og god også?

På bildet ser den så åpen ut.

Ja, opp og ned trappene her i blokken er slitsomt med simoen, er ikke store sterke jenta selv akkurat.

Har mulighet til å få selge simoen, men aner ikke hva som er lurest å gjøre.

I sportsdelen, hvor lenge får man brukt den egentlig? Ser liten ut, for m simoen kan den brukes opptil fire år. Kommer selvfølgelig an på hvor stor hun jenta blir. For må ha vogn til og fra barnehagen.

Skrevet

Det er sant at bagen er mer åpen enn på Simo, Brio og lignende vogner. Jeg ville nok dekket litt til om det skulle blåse en del, og når det snør/regner bruker jeg uansett regntrekket og åpningen blir jo bitteliten. Men jeg synes det ser ut som hun har det veldig lunt og godt der nede nå når hun likevel er pakket inn i voksiposen.

Vet ikke hva som passer best for deg å gjøre, nei. Det er i alle fall lurt å gå i en butikk for å se litt nærmere på vogna (eventuelt andre vogner) hvis du føler du ikke har funnet "den rette." Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg, etter mye om og men, bestemte meg for å gå for et bytte. Hverdagen ble straks litt lettere :P

Sportsdelen vet jeg lite om, i og med at jeg ikke har begynt å bruke den enda. Vet bare at den er kjempelett og kan vendes mot deg. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har Cobra og er super fornøyd!!!

Får lett betennelser i armene og kjøpte en gammel emmaljunga som jeg rett og slett ikke klarte å trille. Denne havner i bhg som sovevogn..

Cobra er en super lett vogn og trille, og også veldig lett å løfte inn og ut av bilen.. Den svinger lett, og kommer seg bra fram.. Litt brei ved bakhjulene, men det venner man seg til. Et stort pluss for at man kan låse framhjulet med bryter på håndtaket.

Jeg brukte bagen så lenge velsa fikk plass, og var veldig fornøyd. Var lun og god. Et minus er at det er et hull på toppen av kalosjen hvor håndtaket er, men det går bra hvis man feks legger et helseteppe litt over når det blåser el.lignende. Bagen er veldig lett å løfte, og å ta av og på understellet.

Sportsdelen er ikke fullt så lun da det er en bitteliten åpning ved håndtaket bak på kalosjen. Når det er kaldt pleier jeg å legge et tynt ullteppe langs kanten inni vogna, og da er det problemet løst.. Når det er varmt er det bare en fordel at det er litt lufting. Stor pluss for polstring på selene. Jeg har også sydd et stormtrekk til sportsdelen..

Sportsdelen har ikke full liggestilling, da man legger ned hele setet og ikke bare ryggen, men vesla mi bøyer alltid beina når hu sover, så det er helt greit.. Skal også ha den gamle vogna til sove vogn i bhg og da blir det jo mest der hun sover. Veldig lett å justere stillingen på setet.

Regntrekk kjøpes utenom. Jeg har et fra troller som jeg er veldig fornøyd med, da trekket er litt romslig og lett å få på. Det hører også med en oppbevaringspose som han henges på en av stengene under vogna.

Jeg er i allefall veldig fornøyd, og er veldig glad for at jeg kjøpte denne.. Vesla trives også godt i vogna, og koser seg når vi er på tur.

Hvis du er ute etter en lett vogn, er dette absolutt en god vogn.. Og alle pluss med vogna oppveier for de få minus... :)

Jeg har også en trille som jeg hadde planer om å bruke på korte butikkturer og sånt, men etter jeg kjøpte Cobra har jeg ikke brukt denne..

Blei visst litt langt dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...