lillespire08+10 Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Er det mange som er med i barselgruppe? Syns det er 50-50 av dem jeg kjenner som er med i sånne grupper. Jeg er med i barselgruppe for andre gang, og syns det er veldig koselig. Selvfølgelig har det mye med kjemi å gjøre, men har heldigvis vært heldig med gruppene jeg har havnet i. Og, hvor ofte møtes dere, og hvor? Jeg har erfaring med hver uke og hjem hos hverandre. Og en annen ting, hva serverer dere? Syns innimellom det har tatt helt av med mat på disse treffene egentlig... noen lager jo omtrent middag og dessert og diverse. Litt unødvendig, blir jo så mye arbeid, at man nesten gruer seg til å ha treff hjemme hos seg selv! )
*LillaMeg* Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Jeg er med i en barselgruppe, men vi treffes kun på hs når det er kontroll. Er vel 2mnd siden sist. Litt kjedelig igrunn..
Gjest Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Vi var bare to på gruppa, og hadde vel ikke den store kjemien.. Men jeg traff noen andre som ville være med i en barselgruppe.. Vi møtes 1-2 ganger i uka i åpen bhg, og innimellom tar vi en tur på kafe.. Vi er nå fire stk..
Gjest Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Hva med å lage en enkel fruktsalat? feks med vaniljesaus.. Det kan jo hende at de andre også tenker som deg.. Du kan jo være den som endelig setter en grense..
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Ja. Synes det er kjempehyggelig! Vi er ganske mange - 8 stykker. Har vært heldig med begge gruppene mine - mange forskjellige og veldig koselige folk! Vi steller i stand ganske mye... blir litt stress. Men veldig godt da;o)
pifi med tre nurk Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Jeg er med i barselgruppe for andre gang, trives bedre med damene denne gang. Er litt likere som personer kanskje! Vi går tur vi, en gang i uka, mellom 1 til to timer. Gikk tur sist også, og møttes av og til hos hverandre på lunsj. kjempekoselig å møte andre voksne mennesker i løpet av uka!
meg83 Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 Barselgruppa på helsestasjonen treffes bare der. Har liksom bare blitt sånn. Vi er en god gjeng som traff hverandre via BiM, og som har holdt kontakten siden før magene syntes Veldig koselig! Har ofte vært på kafe fram til nå, men nå blir det mest hjemmetreff, siden babyene har mer behov for å røre på seg nå Har også vært på overnattingstur sammen -veldig koselig
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 Jeg hadde gledet meg til dette med barselgrupper....men vi er fire stykker satt sammen av HS som ikke har vært på sykehuset samtidig engang...og det var mange å velge mellom om de hadde plukket fra hvem som lå når på sykehuset altså...dessuten har de satt folk som bor minst tre mil fra hverandre til en gruppe, liksom for å garantere at vi ikke bare kan treffes litt spontant..hehe..vi har aldri fått sjansen til å avtale å treffes noe mer enn kontrollene synes jeg, for helsesøster blir alltid stående og prate med en av oss etter kontrollen og så forsvinner de andre ut døra...så jeg er litt skuffet!
togutter-08og10 Skrevet 17. januar 2011 #9 Skrevet 17. januar 2011 Jeg er med for andre gang. Koselig det. Udrende ullteppe, har aldri hørt om at man lager barselgruppe ut fra hvem som er samtidig på sykehuset, det må jo være folk i nærheten som sogner til samme hs. Mulig det er annerledes på landet enn her i Oslo. Vi er 7 stk og alle barna er født med ca 2 uker mellomrom (tilsammen altså) og vi bor alle i gangavstand til hverandre.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. januar 2011 #10 Skrevet 17. januar 2011 Her har de avskaffet at helsesøstrene har hvert sitt distrikt, alle er samlet på et kontor i byen hehe...jeg trodde i alle fall at det var meningen at man havnet på gruppe med de som fødte rundt samme dato (er bare ett sykehus her), synes det er ganske logisk egentlig, men det er jo bare meg. Uansett kunne de jo satt folk fra samme bydel/nærområde i en gruppe, slik at man, som du sier, har gangavstand til hverandre eller lignende. Så kan man jo møtes og gå tur, ikke måtte kjøre en halvtime før man kan treffes :-(
Oktobergutt2010:) Skrevet 17. januar 2011 #11 Skrevet 17. januar 2011 Har barselgrupper her også, en igjennom helsestasjon så får man heller ta det privat resten. En for magen og babyer, og en for bare babyer. Har ikke vært med på en enda, men må vel benytte meg av det! Her er jo en liten by, så da blir det nok slik som det er. Men de er ganske flinke å holde liv i røra altså, 3 barseltreff bare denne måneden
Løvinna30 Skrevet 17. januar 2011 #12 Skrevet 17. januar 2011 jeg har heller aldri hørt om å danne barselgrupper med de som var på sykehuset samtidig? det er vel det samme? Her er det 3 uker fra den eldste til den yngste. Vi er en gjeng på 6 stk, og fungerer kjempegreit. Noen kan gå til hverandre og andre ikke. (hadde man kunne velge hvem som fikk barn, når og hvor de bodde hadde det ikke vært noen sak). Jeg er veldig fornøyd med gruppa mi, blir ikke mer koselig og moro enn det man lager selv.. hvis du syns det er tamt, ja så dra i gang gruppa di selv! :-) her er det opp til hver enkel hva som blir servert. Når man inviterer i min gruppe er det som oftes sånn: 1 "Hei, torsdag er det barseltreff hjemme hos oss. Ta med deg egen matpakke, jeg har kaffen klar!" 2 "Hei, torsdag er det barseltreff hjemme hos oss. Blir brødskiver og pålegg til lunsj." 3 Hei, torsdag er det barseltreff hjemme hos oss. Steker vafler". SÅ hvis det er noen som ablsolutt ikke vil ha brød eller vafler ol har de med egen lunsj :-)
Canari Skrevet 18. januar 2011 #13 Skrevet 18. januar 2011 Av 5 satt sammen av HS er vi 4 som har møtte nesten hver uke, hjemme hos hverandre. kjempekoselig. Vi lager lunsj, men noe ganske kjapt, rundstykker med pålegg, pizza (sånn halvfabrikat :-)), pai, salat, omelett, og noe søtt etterpå, mest ferdigkkjøpte greier :-)
stjertløvetann Skrevet 18. januar 2011 #14 Skrevet 18. januar 2011 Jeg er med for andre gang, men forrige gang ga jeg meg etter 5 forsøk, fant ikke helt tonen med de andre på gruppa, pluss det utartet litt med hjemmebesøkene hva mat angår.. Denne gangen er vi 5 stk som til nå bare har vært på helsestasjonen, men snart skal hjem til hun ene. Vi har alle varierende erfaringer med barselgruppe hjemme hos folk fra før, og ble enige om at det holder å koke litt kaffe og kjøpe en pakke kjeks, det er jo ikke maten vi er der for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå