førstegang...1 Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Har dere dette og er det en bra ting å ha. Vi sliter med å få jenta vår til å sove å vurderer og kjøpe en uro, kanskje med musikk. Hvilken har dere?
lillespire08+10 Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Vi har aldri hatt uro over senga, nettopp som navnet sier, den lager uro. He he. Mot sin hensikt. Finnes det noe som heter "ro" kanskje? Vi bruker uro over stellebordet, og over vogga som brukes på dagtid. Men mulig det funker på noen babyer, at de sovner av den...aldri jeg opplevd i allefall!
kråkemamma Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 vi har en kjempefin fra kaloo. laget i tre, med fire forskjellige bamser på i rolige farger. passer både gutt å jente. den jaller edelwaiss veldig populær her men vær forberedt på å få sangen på hjerna
Seriøst Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Vi har en som spiller samme melodi 4-5 ganger før den slår seg av av seg selv, det henger tre fisker ned også er det lys på slik at det blir noe mønster i taket. Begge gutta mine elsket den, og var en drøm å legge! Vi la de alltid våkne i senga, skrudde på uroen, og innen den hadde sluttet å gå så sov de
Gjest Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Det beste er vel å lære ungen å sovne uten noen ekstra stimulering.. Da får barnet en bedre søvn. Men hvis barnet ikke sovner, så kan det jo være en løsning.. Jeg har aldri brukt noe sånt, og kommer ikke til å gjøre det.. har et par bamser i senga, men de fjerner jeg hvis hun begynner å leke med de.. Veit om barn som har lært seg til å sovne med uroer, både med lyd, lys og bevegelse, som sliter med å sovne aleine.. Foreldrene må være sammen med barnet for at det skal kunne sovne, og da helst også synge... Men det er jo opp til hver enkelt.. Og selvfølgelig: alle barn er forskjellige..
Seriøst Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Må legge til her at mine gutter aldri har slitt med å sovne alene! Og aldri har vi vært inne med de til de sovner heller. Vi har alltid kun lagt de i senga, synget nattisang og gått ut.
EgG Skrevet 17. januar 2011 #7 Skrevet 17. januar 2011 Helt enig med deg lillespire08+10 Vi har lært jenta vår at på natta så er det mørkt og da skal vi sove, ikke leke...
cadence Skrevet 17. januar 2011 #8 Skrevet 17. januar 2011 Frøkna mi blir bare urolig av uroen... så den spilles og brukes kun når jeg gjør noen oppgaver på soverommet, som å legge klær på plass, vasker eller lignende- dvs når hun er våken. Hun var to mnd da vi prøvde uroen første gangen, men allerede da var hun av typen "skal ha med meg ALT som skjer!"... Nå er hun 3 mnd, og er enda verre på å skal ha med seg alt. Det nytter rett og slett ikke å legge lyd og lys inn i soverutinen hennes- hun vil fange bamsene som sirkler rundt over henne. Dessuten syns jeg lyden er for høy, selv på det laveste volum:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå