Gå til innhold

Dere som er veldig kvalme

Anbefalte innlegg

Huffda, zassy... Så kjedelig å høre at du er så dårlig. Skjønner at jeg ikke skal klage som bare er passe kvalm.

Men legen sa jo at du måtte ta kontakt om det endret seg? Kanskje du skulle gjøre det? Ei venninne hadde hyperemesis, og det høres det jo ut som du og har, og for henne hjalp det å bli lagt inn på sykehus noen dager og få intravenøst. For når det er så ille at man ikke holder på noe, så bidrar jo dette til at det blir enda verre.

Men mest sannsynlig så bedrer det seg rundt 12 uker, jeg merker at nå som jeg er 11 uker, så er min kvalme lettet endel.

Synes synd i deg, som nå er deppa og har mistet motet.

Og sånn til slutt for å prøve å motivere deg litt; prøv å forestill deg følelsen det er når du etter å ha gått gjennom fødselen får dette, lille, nydelig nurket lagt oppå magen. Når du endelig får se hvordan krabaten som har gjort så mye rart med kroppen din i 9 mndr faktisk ser ut, og du bare ikke klarer å gjøre annet enn å beundre det lille mirakelet... Det er så deilig!!

Eller når h#n er blitt større og kommer tuslende over til din seng om natten, legger seg inntil deg og legger armene rundt halsen din, og i halvsøvne mumler: "min mamma"...

Eller når du småskjenner på h#n for et eller annet som har skjedd og h#n sier: "men mamma, du må jo smile til meg"... hehe...

DET er lykke det!!

Hang in there, kjære du!!

Klem!!

Fortsetter under...

Uffda Zassy ;(

Er det fordi du har en ekkel smak i munnen at du blir kvalm da?

Det var sånn til meg husker jeg fra forrige svangerskap, og da hjalp det å ha noe i munnen ofte, kansje noe drops med sukker, ikke tilsettningstoffer.

Om det ikke er det så vet jeg ikke hva som kan hjelpe annet enn det du gjør nå, spise litt og litt knekkebrød og drikk litt og litt brus/saft.

Kjenner kvalmen forsiktig smyger seg på her også. Er akkurat 5 uker idag. Kjenner jeg blir kvalm rett etter jeg har våkna, særlig om jeg har bare duppet av på kvelden og våkner til, isj.. Ellers er jeg ikke kvalm når jeg våkner om morgenen enda :) Men ho-hoy, det kommer vel mer sikkert:P

Håper det gir seg mer og mer nå da Zassy, klem!

Har så vondt av deg.. Vet så godt hvordan du har det.. Jeg klarte nesten ikke ta meg av datteren min når jeg var så dårlig! Det er grusomt å være så hjelpesløs og at ingenting gjør det bedre.. Det eneste jeg fikk i meg var banan og vann, måtte ha gul/grønne bananer og isvann. For jeg fant ut at godt tygd banan og vann ikke er like ille å kaste opp. Håper det gir seg fort for deg! Tiden går så sakte når man er så dårlig... Men det er utrolig nok verdt alt!! Masse lykke til, sender deg mange gode tanker og håper du slipper å slite med dette så lenge!

Åh Zassy, så forferdelig! Føler inderlig med deg nå..

Hvor lenge har du egentlig hatt det slik at du kaster opp alt du får i deg? Kjenner jeg blir litt bekymret for deg nå, og syns absolutt at du skal dra til legen igjen. Dersom du er dehydrert, og det er du sikkert, så vil det kunne hjelpe deg å få væske intravenøst. Å være dehydrert i seg selv gjør kvalmen mer intens. Ond sirkel.. Har du gått ned mye i vekt?

Legen vil også kunne gi deg andre kvalmestillende midler. Ikke gi opp ennå, det er fortsatt ting å prøve!! Kan kjæresten din bli med deg? Eller kan noen andre kjøre deg? Nå trenger du oppfølging, og jeg synes du skal ringe legen med en gang!!

Huff, høres utrolig ille ut, håper det blir bedre snart. Kvalmen går jo over for de aller fleste. Jeg er også kjempekvalm, men tror nok du har det verre. Det som er verst for meg er å ta meg av 1 åringen min. Ikke lett når mamma ligger på do og kaster opp og ikke orker noen ting. Han er jo så liten så han farter jo rundt overalt. Heldigvis sover han mye og godt.

Klem til deg og alle andre med kvalme.

Titter innom fra bligravid for å se åssen det er med dere nygraverte! Også leser jeg dette :( Kjenner tårene presser på selv for di jeg har vært deg hele 3 ganger.Hvis legen di er vanskelig ringer du jordmor.De har somregel bedre forståelse.Du bør be om å få komme inn på nærmeste sykehus for litt oppvæsking.Da får du væske og kvalmestillende intravinøst.

Det høres grusomt ut men det er heaven :D Du blir myr piggere med engang og kan som regle spise masse igjen mens du ligger der.

Du trenger dette nå så du ikke faller lengere ned i kjellern.Jeg var som deg fra uke 5- 26 i mine svangerskap og ser jo av alt du leser at du har hyperemesis.

Bare skriv en pm eller hva som helst hvis det er noe jeg kan hjelpe deg med!

Manger klemmer herfra :)

Annonse

Ser det er flere i samme situasjon. Jeg er litt bekymret for den lille. Får den nok næring tro?

Jeg har verken spist eller drukket noe på 48 timer nå. Har prøvd, men alt kommer opp igjen straks det kommer i magen.

Hei lille frø!

Den lille tar nok til seg det den trenger. Jeg er mer bekymret for deg. Blir du fulgt opp av lege/ jordmor? Dersom du ikke har fått i dei væske på 48 timer bør du også for all del kontakte lege nå. Jeg har ikke vært innlagt selv, men som de skriver ovenfor, så er det god hjelp i å få væske intravenøst. Da får du en pause og kroppen får hente seg litt inn igjen.

Selv har jeg noen gode dager innimellom nå (er 9+5) og det er utrolig deilig. Håper det har snudd for alvor.. Og at det blir bedre for deg og zazzy og alle de andre som lider av kvalmen også!

Lille frø.

Du trenger ikke bekymre deg for nurkeliten! =) H*n tar den næringen h*n trenger fra deg, det er deg det går utover!!

Har hyperemesis selv, det er grusomt!!

Veldig viktig å få i seg væske!! Drikk vann/farris/eplejuice (det du orker) med sugerør, små slurker, ofte. Og ikke lett på liket med mindre det er høyst nødvendig!!

Klarer du ikke holde på noe som helst så kom deg til legen, da må du kanskje legges inn for å få i deg væske og næring.

Kanskje du kan få kvalmestillende som letter litt på det slik at du i alle fall får i deg noe væske.

Lykke til og god bedring! =)

Kjære Undretrollet det hjalp å lese det du skrev. Prøver å huske på hvorfor jeg går gjennom dette, men er ikke så lett når man ikke har barn fra før, føles helt uvirkelig at det skal komme en baby til oss. Kanskje blir det mer virkelig etter ul :) Tusen takk for oppmuntrende ord, det hjalp :) Storklem!

Storesmurf&lillesmurf Jeg blir kvalm fordi jeg ikke greier å spise og drikke nok tror jeg, spiser drops (tyrkisk pepper) innimellom for det hjelper på smaken i munnen. Har allerede gått ned 2 kg denne uka. Jeg er skrubbsulten dagen og natten, men kjempekvalm også, så det er vanskelig, fokuserer hele tiden på mat og hva jeg skal spise, usj. Håper du slipper å få det så hardt. Jeg følte meg helt fin til 6+0 da ble jeg brått kjempedårlig. Håper bare det gir seg senest i uke 12, selv om det føles som en evighet til. Klem til deg også :)

Renee M : Kan ikke skjønne at det går an å ta seg av noen jeg når man er så dårlig, all honør til deg!! Ligger bare hele dagen jeg, og sliter når jeg må på do eller skal flytte meg fra soverommet til sofaen :S Jeg har ikke prøvd banan før i dag, men det hjalp faktisk. Følte meg så stolt når jeg hadde spist nesten en hel banan og det ikke kom opp igjen, hehe, spiste den helt most med skje :P Tusen tusen takk for alle gode ord, det er så godt å komme inn her og få så masse støtte! Stor klem til deg :)

**lucy**

Hei :) Jeg har hatt det slik i en uke nå, gått ned 2 kg og føler meg helt innhul. Men legen sier det bare går ut over meg og ikke babyen. Fikk melding fra legen i dag faktisk der det sto at alle blodprøver var fine. Hun sa jeg skulle ta kontakt igjen hvis kvalmestilllende ikke virket, men jeg orker ikke tanken på å skulle komme meg til legen en gang, det er jo en kamp! Legen sa innleggelse ble neste skritt hvis jeg ikke får i meg noe, men jeg vil prøve så hardt jeg kan å greie å få i meg noe, i dag var første dagen jeg ikke har spydd, helt utrolig, så skal skynde meg å legge meg nå før det skjer :P Har spist nesten 1 banan, en halv yoghurt, litt potetgull og 3 tørre knekkebrød i dag, og det er faktisk mye! Men er jo skrubbsulten hele tiden. Men skal selvfølgelig ringe legen igjen hvis det bare fortsetter som før, men jeg har et lite lite håp om å greie en dag til uten å spy og så kanskje jeg kan greie å snu denne onde sirkelen. Tusen takk for gode ord og at du tar meg så seriøst, det er så godt når man ellers nesten bare blir møtt med: det går over, hold deg positiv osv.. men jeg skjønner jo at folk som ikke har opplevd dette ikke bare kan skjønne hvor utmattende og tøft det er. Kjempestor klem til deg lucy.

Annonse

Hei kei30, ikke meninga at du skal møte dette når du kommer "på besøk" til bligravid ;) Men hatten av for deg, 3 ganger? Du aner ikke hvor mange ganger den siste uka jeg har sagt at dette blir første og siste gangen, jeg som egentlig ønsker meg 3 barn, dette orker jeg bare ikke flere ganger. Noe av det tøffeste jeg har gjennomgått, og jeg har bare hatt det slik en uke! Er full av beundring for alle som greier dette i måneder og måneder, og jeg fatter det bare ikke! Føler meg sytete som ikke greier det som alle andre greier. Men jeg har lurt på dette med innleggelse, er det noe man ber om selv, eller må man som regel til lege først og hun bestemmer det? Ser for meg at jeg må være ganske nede for å bli innlagt. Men klarer jo nesten ikke stå på beina nå, og i dag føltes det som jeg skulle svime av selv om jeg lå på sofaen, skikkelig ekkelt :S Uff stakkars deg som var dårlig så lenge, åh gud håper jeg slipper det helt til uke 26!! Mulig jeg sender deg en pm en dag :) Nå skal jeg finne senga. Stor klem! :)

kanskje det kommer etterhvert? har skrevet mange innlegg, også et til deg storesmurf. skal legge meg nå men hvis du fortsatt ikke ser det til i morgen kan jeg poste det en gang til :) Husk å se lenger opp, for jeg har skrevet under innlegg lenger opp.

Hehe, så det nå. skulle sjekket før jeg spurte, beklager. Håper du får endt denne onde sirkelen , det høres jo veldig bra ut at du fikk i deg litt idag da :) Du må ha ei god natt, og god bedring med kvalmen, klem:)

Tusen takk :) Legen har henvist meg til tidlig ul og til å sjekke om jeg trenger væskepåfyll. Godt at noe "skjer". Så nå er det bare å vente på innkalling. Var sykt kvalm i natt, men tvang meg selv til å ikke spy..heh...føler meg ørlite grann bedre i dag, tvinger i meg mat og drikke og tar det heeeelt med ro. Håper på bedring snart :)

God bedring til alle andre også :)

vet åssen du har det:) var der selv i sommer.. det som hjalp litt for meg var å spise brødskive hver time med banan:) men det kom jo opp igjen hvis jeg ikke spiste hver time.. selv om jeg spiset hver time så gikk jeg ned i vekt... begynte med kvalme i uke 7 og fikk tidlig akupunktur. kvalmen forsvant, men kasta ofte opp fordet. det som var værst for meg var å være energiløs og senge liggende pga det. var helt sm til uke 13 da kom fomen og har vært i kjempe form, bortsett fra en del muskel svinn og energi tap.. men klarte ikke få mer energi enn å jobbe 60% men det funket for meg:)

har litt over to uker igjen nå...

andre trimester var helt klart best:) så lysere tider kommer:)

jeg tvang meg selv ut litt når jeg var veldig dårlig på besøk hos foreldrer osv det hjalp innimellom.

også hadde jeg jo verdens beste kjæreste som smørte brødskiver for meg noe som gjorde alt enklere:) jeg var dårlig i sommer ferien så var jo heldig sånn sett som hadde min kjære hjemme:).

masse lykketil spis ofte drikk masse vann:)

Takk ms, det hjelper å høre om andre som har hatt det tøft og at det har gått over, håper jeg er like heldig! Det som er verst for meg er å være alene om dagene, vanskelig å få i seg mat, det er tross alt bedre når kjæresten kommer hjem. Stakkars han, slaven min for tiden :P men vet ikke hva jeg skulle gjort uten ham. Synes det er stressende å være sykemeldt fra jobben også ettersom den ikke er fast og jeg håper jeg ikke mister det lille jeg har.. Takk for råd og oppmuntring, tro meg jeg spiser og drikker konstant føles det som..lykke til med fødsel og alt, håper alt går fint :) Stor klem.

Er ikke gravidog kvlm, men vil bare vise min fylle sympti! J var veldig kvalm sist j var gravid og kastet opp til uke 20. Det var grusomt! De som evt stns viklger kan bre forestile seg hvordandet er å ha omgngssyken i flere uker!!!!! God tur til legen. Skaff deg sykmelding

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...