Gå til innhold

Julie eller Ulrikke?

Anbefalte innlegg

Vi venter en liten jente i april 2011, og klarer ikke å bli enige om hva hun skal hete. Samboer vil gjerne at hun skal hete Julie og det er det eneste forslaget han har klart å komme opp med. Jeg liker også navnet Julie, men er redd for at hun ikke blir det enste i barnehagen/på skolen med det navnet. Jeg på min side liker veldig godt navnet Ulrikke. Det er ikke et topp 10 navn, men heller ikke et uvanlig navn.

Hva synes dere? De fleste jeg har spurt har, til min store forargelse, sagt at de synes Julie er finest, men jeg klarer ikke å gå slipp på Ulrikke helt enda.

Blir det Julie så vil hun også få mellomnavn og navnet blir da:

Julie Kristine, men synes også at Ulrikke Kristine fungerer.

Hva synes dere?

Julie Kristine

Ulrikke Kristine

Eller ikke to navn, altså bare Julie eller Ulrikke?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142796778-julie-eller-ulrikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Julie best - synes det er vakkert, selv om det er veldig vanlig. Ulrikke er også koselig, men liker ikke det så godt.

Ville ikke satt på Kristine bare fordi det er mange som heter Julie. Kristine er det også mange som heter, og Julie Kristine er en vanlig kombinasjon.

Julie står mye bedre alene. Sterkt og flott navn. Har assosiasjoner til boken Julie av Anne Karin Elstad.

Liker ikke noen av dem sånn supergodt, helt greie begge to, vanskelig å si hvilket jeg liker best. Kanskje Ulrikke fordi det er mer originalt. Ulrikke Kristine ble litt tungekrøll synes jeg, dessuten er Ulrikke såpass langt at Kristine aldri ville blitt brukt allikevel.

Annonse

Ville ventet og sett hva som passet best når ungen kom. Julie Kristine er fint, men ganske tradisjonelt. Ulrikke alene er sprettent og morsomt. Elsker Ulrikke-navnet!!!

Ulrikke Kristine blir veldig vanskelig å si.

Er Julie Ulrikke et kompromiss?

Annonse

Fornuftig mann du har!

Julie er et rett og slett vakkert navn, og det så sterkt at det står aller best alene. Navnet passer supergodt uansett, om jenta blir ei tøff og barsk guttejente eller om hun blir ei søt pyntejente - og alle fasetter der i mellom. ;-)

Ikke heng på Kristine, Julie står best alene. Jeg vet kun om ei lita Julie, så akkurat kjempemange små Julier skjønner jeg ikke at det kan være.

Vet heller ikke om noen Julier, hverken i bhg eller privat.. Julie er klassisk og Ulrikke er litt tøffere syns jeg. Av disse to hadde jeg nok valgt Julie selv, men uten noe mellomnavn. Ulrikke står også best alene.

Har kommet virkelig i finne-navn-modus selv så morsomt å se hvordan andre tenker :)

Julie er vakkert og litt tamt, Ulrikke klinger ikke så pent men er superkult.

Har snust på begge selv!

Julie har vært et jevnt populært navn lenge, men noe dalende nå? Har møtt maange små Julier..

Hva med å ta begge, Julie Ulrikke er jo pent og søtt og kult og originalt, hva mer kan man ønske seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...