Gå til innhold

hun må vugges i vuggen for å sovne. 4 mnd gammel. Bør vi avvenne? trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi legger henne i åttetiden om kvelden og da rugger vi henne i vuggen til hun sovner, eller ruller den frem og tilbake på gulvet ( den har hjul ) og da sovner hun ganske fort. Vi går inn og vugger et par tre ganger før hun sovner for natta. Etter nattmåltid har hun pleid å sovne uten rugging, men nå er hun forkjøla og trenger å rugges (eller så har hun bare vent seg til det) Det sekundet vi slutter å vugge starter skrikinga, som slutter igjen når vi starter å rugge. .... det går igrunnen greit, men jeg tenker på når vi etterhvert skal sove andre steder i reiseseng uten hjul og vuggefunksjon ... bør vi venne henne av med det og la henne gråte, eller vente? de anbefaler jo ikke skriking før fra 6 mnd, men da tenker vi å også venne henne av med flaske om natta og det kan bli litt mye på en gang. Vurderer å venne henne av med ruggingen, mest for vår alles del mtp soving andre steder og når hun skal over i sprinkelseng ... erfaringer og råd blir jeg veldig glad for !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..det samme gjelder forresten om dagen.. rugger vuggen i fem min, så ver hun . veldig greit for meg... men det er bare så lenge hun er liten nok til vuggen .... hm.. tenker at kanskje det bare går over av seg selv, men merker jo at den skrikingen som kommer om kvelden bare er sutring, for så klart er det deiligere å sovne til vugging enn å bare ligge i ro ... men i lengden er det greit å finne søvn helt av seg selv.. (forresten synger og stryker vi også, altså, og det virker til en viss grad)

Skrevet

Jeg rugger og vugger og triller. Synes dete r trygdt og koselig, og trilletur er bra for ho mor. Så lenge mini er fornøyd er jeg fornøyd. Det venner vi av med etter hvert som vi ser det passer. Gjør det du sybnes er best selv. Du trenger jo ikke begynne avenning til sprinkelsenga, før han faktisk skal sove der. Ta utfordringene når de kommer, ikke ta sorgene på forskudd. Vi gjorde det samme med første også, og hun er i dag en drøm å legge. I sprinkelsenga holder vi hånden etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...