Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er så nervøs for om gutten min får i seg nok mat om dagene. Han har blitt så vrang når det kommer til spising i det siste. Kan jo ikke tvinge mat i han heller. Føler meg ganske så hjelpesløs.
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Det er litt opp og ned, men stort sett spiser de dette i løpet av en dag. Frokost 1/2- 1 skive m pålegg og 2,5 dl melk Lunsj: 2 dl yoghurt m havregryn, evt 1 skive Vann Middag: En liten porsjon Det kan f.eks være en eller to fiskekaker og litt potet/grønnsaker. Vann Kvelds: 1/2-1 skive m pålegg, 2.5 dl melk Noen dager spiser de mindre enn dette, men sjelden mer... Gutten min spiser stort sett litt mer enn jenta mi. Matlysten går jo i bølgedaler, og ikke alle små spiser like mye. Det er ikke dermed sagt at de ikke er friske og glade barn :-)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 På en god dag spiser min gutt på 19 måneder: Frokost (ca 07.30): Nesten en hel skive eller knekkebrød. Formiddagsmat (11.00): En liten porsjon varm-mat i barnehagen. Lunsj (14.00): En skive. Middag (ca. 17.00): En liten porsjon middag. Ofte ikke så veldig mye... Kveldsmat (ca. 18.30): En yoghurt eller en flaske velling.
Maia&Mathias <3 Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Hjelpes!! Da har jeg en veldig storspiser her, men han er stor for alderen og glad i mat. Han spiser (og har spist d samme egentlig siden i høst, er 21 mnd nå): Frokost ca kl 08; 1 youghurt, kanskje en skive, melk å drikke¨ Lunch kl 10.30; 2 skiver, hvis de har varm mat i bhg spiser han en god porsjon av det Lunch nr 2 kl 13.30; 1 eller 2 skiver, melk å drikke. Frukt og noen cherry tomater Middag; Kommer ann på hva vi har men spiser ikke så mye vanligvis. Kvelds kl 18 (hvis han ikke har spist middag): En porsjon med havregrøt, 2,5 dl varm melk. Så det er han! Meeen, han er veldig matglad da ihvertfall for det meste og spiser godt!
satser & vesla Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Hei.Jeg har ei snuppe på snart 14 mnd. Hun er storspiser og veier kun rundt 9 kg. Hun er faktisk den siste som går fra matbordet i bhg. Når vi står opp: biola yoghurt + vann frokost: gj.snitt 3 brødskive + melk lunsj: gj.snitt 3 brødskive + melk mellommåltid, frukt: spiser over en banan + masse klementiner middag: variert, spiser alltid godt kvelds: grøt Det har hendt at hun har spist 5 skiver brød til lunsj. Er glad for at hun spiser masse. Hun slet før jul med omgangssyke og da raste vekten ned 800 - 900 gram. Takket være matlysten har hun nå tatt igjen vekta :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå