Gå til innhold

mensensmerter?? Kan det være rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet grytidlig med vonde mensensmerter. Kan det være rier? Har aldri hatt rier før. Men trodde de skulle sitte lengre oppe? Jeg får knallvonde tak nedforbi stormagen som kjennes ut som mensensmerter. 12 dager til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kanskje det er mensmurringer som i modning? Dersom det er rier vil jo ofte disse smertene komme sammen med kontraksjoner i magen.

Smertene i fbm. rier og fødsel sitter som oftest nede i magen slik du beskriver eller i korsryggen.

Skrevet

Takk=)

Kanskje det bare er modning da. Aldri hatt rier så aner ikke hvordan det begynner. Men vondt er det.

Skrevet

Da jeg gikk gravid med datteren min var jeg ikke i tvil om når riene startet. Intet forvarsel, ingen vannavgang. Ca kl 16.10 torsdag 26.06.08 kom det første taket i ryggen. Og så var det i gang! Uregelmessig i starten og egentlig ikke spesielt vondt, men jeg var helt uten tvil om at det var rier!

Jeg husker følelsen av den første ria som om det skulle vært i går! Det var akkurat som om noen tok et skikkelig klemmetak rundt meg.

Jeg er veldig spent på hvordan det starter denne gangen..! Har en del murringer og sånt denne gangen, så jeg lurer fælt på om den første ria vil være like markant nå =)

Skrevet

Jeg fikk smerter helt lik menssmerten da min fødsel begynte. Kjente den første mensmurringen kl. 20 på kvelden. (Hadde ingen liknende smerter i løpet av svangerskapet.) Fødte kl. 14 neste dag. Det var da 13 dager til terminen. Lykke til - og hold oss oppdatert;-)

Skrevet

Min forrige fødsel startet med menssmerter. Gikk hele dagen med det og var litt usikker på hva det egentlig var. Når jeg etterhvert begynte å blø ringte jeg føden, og da viste det seg at det var rier jeg hadde. Hadde noen cm åpning da. Etter det ble det veldig vondt, og da var jeg ikke i tvil om at det var rier :-)

Lykke til!

Skrevet

Sannhet med modifikasjoner. Jeg var lenge i tvil om jeg hadde rier eller ikke med både første og andre mann. Nå i natt ble jeg nok en gang lurt.

Skrevet

Fint å få høre litt erfaringer fra andre=)

De er mye vondere enn menssmerter. Disse riene har kommet og gått hele dag. varer ca 1 min og er intense og vonde. men de er så uregelmessige. kan gå 10 min, 30 min, 15 min, 1 time osv.

Ingen regelmessighet altså. Også har det kommet ut en del brunaktig slim. Kan dette være slimproppen??

Skrevet

Kan være slimproppen...men har ikke selv sett den så kanskje noen andre vet?

Syns uansett det høres ut som om noe er på gang:-D

Så masse lykke til!

Skrevet

Det du beskriver er helt likt starten på mine to fødsler. Så jeg tipper at noe er på gang:-)

Lykke til!!

Skrevet

Det er en farlig myte;) Jeg kjente ikke forskjell på kynnere og riene før pressriene kom....og da var lillemor ute på 10 min;) Var heldigvis på sykehuset siden vannet v ar gått og hodet ikke festet;)

Tror alle kjenner smertene riene gir på forskjellige måter, og er man i tvil, kontakt føden og få en undersøkelse...Det er det de er der til for;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...