Makko med to små gutter Skrevet 17. januar 2011 #1 Skrevet 17. januar 2011 Mamma har begynt å mase (igjen). Hun ringer gjerne to ganger om dagen, "bare for å høre hvordan det er med deg". Hun maser og maser om at vi MÅ ringe med engang vi skjønner "at det er noe på gang", og SENEST når vi er på vei til sykehuset. - Noe jeg ikke har hverken lyst eller planer om. Hun har også planlagt så praktisk at hun kommer på besøk dagen før termin og blir i 4 dager! - Enda jeg har sagt KLART fra at jeg ikke synes det er ok. Jeg vil ha litt privatliv. Har virkelig sakt klart fra for mange mnd siden at jeg ikke vil ha besøk rundt termin (noe jeg gjorde sist og). Noe som har resultert i at hun griner og sutrer til familie og venner, og min familie (far og søster) ringer og spør om jeg ikke kan være litt snillere med mamma... -Som likevel tenker å komme. Hadde det sist, og har fått det igjen nå, masse "masrier"/modningsrier (elno, -vonde kynnere), dag og natt, og det siste jeg ønsker er en mor som skal gå oppå meg! Og hun går bokstavelig talt etter meg som en trofast hund når hun er på besøk. -Roter noe helt forferdelig gjør hun og (hun ser det ikke selv engang). Er jeg urimelig som ikke vil ha overnattings besøk dagene rundt termin? Noen tips/oppmuntrende ord om hvordan jeg skal overleve en innpåsliten mor?
Lillespiren<3 Skrevet 17. januar 2011 #2 Skrevet 17. januar 2011 Skjønner deg kjempegodt. Selv om hun selvfølgelig mener det godt så burde hun respektere ditt behov for ro og fred rundt terminen. Jeg har også verdens beste snilleste mamma. Men om hun skulle gått oppå meg og mast på denne tiden, så hadde jeg ikke greid å være "snill". Da hadde jeg blitt agressiv og bjeffete og tillegg fått dårlig samvittighet. Det virker jo som om hun har mer behov for å være der tilstede for deg, enn at du har behov for at hun er der. Eneste du kan gjøre er å forklare klart og tydelig at du IKKE ønsker besøk av noen rundt termin og det må hun respektere. Håper det ordner seg=)
Pingo80 Skrevet 17. januar 2011 #3 Skrevet 17. januar 2011 Helt enig med henne som svarte før meg - her må du bare sette ned foten! Hvis moren din ikke klarer å respektere det, så tar hun mer hensyn til seg selv enn til deg. Har selv foreldre som ved mine tidligere fødsler har planlagt å komme på besøk (bor langt unna = overnatting) like etter fødsel. Har satt ned foten hver gang, og vil gjøre det også denne gangen (jeg vet spørsmålet kommer, føder rett før påske, da har de fri). Her MÅ du bare tenke på deg selv og ta ansvar og si nei. Hun kommer over det Masse lykke til!
Makko med to små gutter Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2011 Har vel gitt opp og resignert. Har sagt det så klart som at "om du skal være her da synes jeg du skal ta inn på hotell!" - klarer enn det går vel ikke? Jeg synes det er helt ok å ha overnattingsgjester ETTER fødsel. Iallefall var ikke det noe problem sist (jeg var super sprek og amming gikk greit). Det er liksom lettere å forholde seg til folk som skal beundre den nyfødte enn noen som skal vente....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå