Gå til innhold

Han vil ikke ha melk når han er våken lenger, bare når han sover...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior er 5 mnd og har spist grøt siden han var 4 mnd. Han spiser nå to porsjoner om dagen og det går kjempebra men nå har han plutselig fått det for seg at han ikke skal ha melk lenger, hverken pupp eller flaske (har tidligere fått begge deler.) Det er forsåvidt ikke noe problem at han ikke vil ha melk men problemet er at han blir så utrolig hard i magen for han drikker jo ingenting! Jeg har prøvd å gi vann, juice, vann med maltekstrakt osv. men han vil ikke ha. Når jeg har lagt han og han har sovnet våkner han med jevne mellomrom og vil ha pupp/melk på flaske, det er jo helt merkelig! Er det noen som har erfart noe lignende eller som kan komme med noen tips til hvordan jeg kan få i han noe væske? Jeg har begynt å blande grøten litt tynn men det hjelper ikke så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke opplevd noe direkte lignende. Men mini på 8 mndr er utrolig nysgjerrig for tida, så eneste stedet jeg får ammet ham er liggende i senga på soverommet. Ellers vil han bare snu seg, med mindre han er skrubbsulten, da kan det til nød gå å få ammet en side sittende i sofaen.

Skrevet

Vi er flere som har hatt en del innlegg om dette tidligere.

Jeg må som regel gi mme på 10 ml sprøyte (kjøpt på apotek) da han ikke var særlig intr i flaske og også kuttet puppen helt ved ca 5 mnd. Han får da ca 100 ml mme før frokost og før middag (ev vi blander noe av denne melken i middagen eller i et yoghurtglass som kan får til frokost). Ellers gir vi halvt om halvt fruktmos/vann på skje (etter grøt), samt tynner grøten ganske mye (ca 140/160 ml væske istedenfor 100/125, og har i en skje mme-pulver i tillegg). På denne måten får vi han 700-800 ml væske i døgnet. Det er vel i denne aldere anbefalt ca 500 ml mm/mme og tilsammen ca 750 ml væske som et minimum.

Skrevet

Er det noen som har link til disse innleggene?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg vet ikke om dette blir det samme, men mini på 4,5 mnd hadde en periode over noen uker der han nesten blånekta flaske/pupp...foruten når han var nyvåkna/nesten i søvne...så jeg passet på å ta han rolig i armene mine før han våknet og puttet flaska i munnen på ham...noen få ganger drakk han i våken tilstand også, men det ble fort tull og sutring...det var ganske stress, skal jeg innrømme...men nå virker det som det er blitt bedre igjen, han spiser best når han får flaska før han våkner, men det er lettere å få i han mat ellers også :-)

Skrevet

Du får nesten lete selv, det tar for mye av min tid iallefall :-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ja, søkefunksjonen her er bare til å le av...den får alltid 642 treff, og ingen har søkeordet i seg...lurer på om de er klar over hvor "rævva" (sorry) den er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...