Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Hun er 9 uker gammel. Dette har skjedde noen ganger siste 1-2 ukene. Hun sover godt, for så å sette i hysteriske hyl. Vi tar henne opp umiddelbart da hun sover i stua hvor vi sitter (dette har vært på ettermiddag/kveld, ikke natt. Hun sover hele natta..) Hun er nesten ikke mulig å trøste. Virker helt skrekkslagen/panisk liksom. Noen som har erfaring med dette? Fant ikke noe særlig fornuftig når jeg googla. Hun er liksom for liten til at det kan være mareritt, står det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Barn får ikke mareritt før de blir 2-3 år gamle, så det er nok ikke nei. Kan være en rap som må opp kanskje? Hvis ikke vil jeg tippe at det skyldes at hun trøbler litt med søvnfaseovergangene- fra tung til lett søvn vil mange babyer småvåkne og skrike litt fordi de ikke takler denne overgangen selv. Har dere prøvd å ikke ta henne opp med en gang, men se om hun kommer seg over kneika av seg selv? Hvis hun ikke roer seg ned av seg selv, ville jeg trøstet og bysset henne videre i søvn hvis det er mulig, uten å vekke henne totalt.
MissVaiper Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Jenta vår pleide også å våkne plutselig med et hyl og hysterisk skriking. Aner ikke hva det var, men det ble skjeldnere og skjeldnere. Nå har hun ikke hatt det på over en mnd. Hun er 4 1/2 mnd nå. De sier at de ikke kan ha mareritt før de blir eldre, Hvis vi ikke var tidlig nok med å roe henne våknet hun ofte av skrikingen og var helt utrøstelig. Var grusomt å oppleve det de første gangene, for det hørtes jo ut som om hun plutselig ble utsatt for sterke, sterke smerter. Men det var jo tilsynelatende aldri noe. Men tror det er noe noen enkelte babyer gjør, og så vidt jeg har forstått så går det over og er ikke noe farlig.
Nat27 Skrevet 17. januar 2011 #4 Skrevet 17. januar 2011 Sønnen min driver med dette av og til også, han kan plutselig finne på å hyle til mens han tilsynelatende er blid og glad og ligger under babygymmen også. Men noen ganger også under søvn. Jeg har funnet ut at når han gjør det i våken tilstand blir han plutselig veldig veldig trøtt og sovner i det jeg legger han i sengen. De gangene han gjør det i søvne er det de gangene jeg var litt for sen med å legge han og han bikket og ble overtrøtt. Så trøtthet er med andre ord grunnen her.. Men ja - det var skikkelig ekkelt de første gangene han gjorde dette. Skikkelige smertehyl!! Men regner ikke med at han har vondt noe sted siden han sovner momentant etter litt trøst igjen..Tenkte rap/magevondt første gangene jeg også, men det ble jo bare verre når jeg prøvde å få rapen/prompen ut..Og siden den aldri kom heller utelukket jeg fort det alternativet.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2011 Det er ikke mageknip i hvert fall. Dette er helt annerledes. Hun skriker som om hun er livredd. Tar lang tid å trøste.. Jaja.. er vel bare sånn det er da. :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå