Gå til innhold

Stort symfyse-fundus mål!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor konstanterte et stort mål i uke 14...skrev ikke cm på helsekortet, men skrev i henvisningen om UL at det var stort, og at jeg ikke kunne vente til uke 20 med UL.

Så fikk jeg UL timen, i uke 20 ca...

Bør jeg ringe å spørre sykehuset eller jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring sykehuset og spør hvorfor du ikke fikk UL tidligere slik som jm anbefalte i henvisningen.

Skrevet

Men stort symfyse-fundus mål er ikke nødvendigvis det samme som stor baby. Jeg hadde veldig høyt mål sist, og leger og jordmødre mente det ble en kjempebaby. Var på vekstestimering, fikk også der vite at han var langt over gjennomsnittet. Ut kom en knert på under 3000 gram.

Men som hun over her sier, ring og spør hvorfor du ikke fikk ul tidligere i og med jordmor mente du burde det.

Skrevet

Skal gjøre det i morgen... de andre to jeg har ruga frem har nok også vært store mager og store barn. Men det har likevel ikke blitt kommentert sånn før...

Leser også på nett at det kan være mistanke til nisdannelse når det er stort SF mål tidlig! :S

Skrevet

Å,du må ikke søke rundt på nett om slikt når du er stressa, hehe. Jeg hadde stort SF mål sist og har det nå også, har ikke hørt om noen av delene som du nevner. Fødte en lang fin gutt på 4 kg og 54 cm. Han var ikke gigantisk men lang ja.

Husker både lege og jm sa at jeg hadde en lang unge og en del vann i tillegg, da blir SF målet automatisk stort. Men ikke utenfor skjema da. Fulgte heller ikke gj snittskurven, hadde egen kurve på oppsiden og ikke var det noe problemer i det.

Skrevet

Nei, pleier ikke bli stressa på sånt....men..... Er jo litt rart at jeg nesten ikke føler meg gravid, og har SF målet til en på 18-20 uker?

Får ringe å høre i morgen...

Begge mine har vært store og hatt masse god plass og vann.....og kurve som lå over og fulgte sin egen kurve utenfor som din! : )

Men det staret nok ikke før litt senere...

Skrevet

Du MÅ jo ikke ligge på gj snittet for at det skal være "normalt"? Mye som er normalt trodde jeg da.

Jeg ble målt allerede nå i uke 13 og ligger høyere enn gj snittet allerede.

Skrevet

I uke 14+5 hadde jeg et symfysemål på 19cm.Altså veeeldig høyt:p

Har lagt over med de 2 andre også og de har vært store..

Denne gangen derimot bærer jeg på tvillinger,så det trenger ikke bety at noe er galt selv om du har stort symfysemål :)

Ring jm og fortel at du fikk sein ul du:)

Skrevet

Har et høyt symfysemål jeg og! :) Jordmor målte det til 19 cm nå på torsdag, 16+5 :) Tilsvarer visst egentlig 21 uker :P

Skrevet

Kanskje det er tvillinger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...