Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har en gutt på 7 mnd og hører til på småtroll 0-1 år. Men tenkte høre med dere som har større barn hvilken størrelse ungene deres bruker i vinterdress? Skal kjøpe Reima tec- dress til neste vinter nå tenkte jeg... Supert om noen med sommerbarn fra 2009 kan svare! Gutten min vil altså være ca 15 mnd når dressen tas i bruk.
ingrid23 Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Hei. Det kommer litt an på om gutten din er stor eller liten... Jeg har en snupp på 13 mnd, og jeg måtte nettopp kjøpe ny dress til han. Han hadde en i 86 som ble for liten, så jeg måtte kjøpe 92. Den var nok litt liten i str den han hadde (fra Cubus)... Nå har jeg en stor gutt da, som var 82 cm og nesten 11 kg på 1-års kontrollen.... Tror jeg ville gått for 92, for da vil gutten din kunne bruke den hele vinteren... Men er han liten vil det kanskje holde med 86.... Vet ikke hvordan reima-tec dressene er i str heller, om de er store eller små...
Tyren78-09+12 Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Min gutt er 16,5 mnd og bruker 86. Han er ikke stor for alderen. Ser ut til at den størrelsen holder ut vinteren her i allfall. Vi har ingen som er spesiell store i slekta, så regner med at vår gutt også kommer til å være "liten" av vekst.Men han er lang i ryggen da, så syns alle heldresser blir så rare..for lange i bein og armer når de passer i ryggen osv..hehe
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 16 mnd bruker 86 i Reima tec nå, den er fremdeles stor.
NostraStoria Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Kommer an på gutten din som de andre sier - min gutt er 1 år og dressen han har i 86 er i det minste laget så har kjøpt en ny i 92.
satser & vesla Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Det er utrolig hvor mye vekt og størrelse varierer fra barn til barn. Snuppa mi er snart 14 mnd og bruker str 74 i klær, 80 kan brukes - men da må jeg brette ermer og bein. På vinterdressen har hun strikk bak på ryggen som holder dressen over rompa. prøvde en sånn babydress som er posete, alt gled nedover og føttene fikk knapt beveget seg pga av det. Så hvis du satser på en med strikk i midja vil det sikkert gå fint i passformen selv om den er litt i stor i str :-)
X10ne Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Husk at Reima er veldig store i størrelsen. Jenta mi på 13,5 mnd drukner fremdeles i sin str 80, og hun er helt gjennomsnittlig stor. Tror jeg hadde kjøpt en 86. Den holder nok hele vinteren.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Jenta mi er nå 16 mnd, og bruker faktisk str 74 i Reima sin dress. Hun bruker str 80 (noen ganger 86) i vanlige klær, så lurer på om Reima sine dresser er litt store i str? Ville nok kanskje kjøpt str 80 eller 86, men vanskelig å vite. Synes det er dumt med altfor store dresser, fordi de små sliter veldig med å bevege på seg i dem.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Min jente er nå 17 mnd og hun har mer enn god nok plass i str 80 i sin dress. Bruker str 80-86 i vanlige klær, mest 86. Reima-tec er ganske store i størrelsen til de minste. Jeg ville nok valgt str 80 dersom han er normal til liten, og str 86 dersom han er normal til stor.
Mamma´n til lillemor Skrevet 16. januar 2011 #10 Skrevet 16. januar 2011 Jenta mi er født i juli 2009 og har parkdress i str 80, den er fortsatt romslig. Hun bruker 74-80 i andre klær. Det er jo som de sier her veldig variabelt med størrelse på de små, og det kan vel også endre seg litt og gå i rykk og napp. Jeg hadde ikke turt å kjøpe dress i år som skal vare hele neste vinter hvis jeg var deg. Regner med at det er det du tenker på. Første vinteren har de fleste begynt å gå, men det er vanskelig å stabbe avgårde i en for stor dress. Mange dresser er litt stive på de små i tillegg og det gjør det vanskelig hvis den er 1-2 nr for stor. Jeg tenker at jeg kanskje sjanser på en dress på slutten av året i år og håper den holder neste år.
alenemed1. ♥ Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 Tulla mi på 17 mnd bruker str 86 og det vil nok fortsatt passe noen mnd til. Det gjør ikke noe om ytterdressen blir litt stor om det er strikk i midjen slik at den ikke blir "saggete" i rompa. vil bli vanskelig og bevege seg for de små med buksebaken nedpå knea. Jeg ville kjøpt i str 86 jeg sånn at en vet den vill passe hele vinteren.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Min gutt er vel relativt liten, 76 cm og 9 kg på ettårskontrollen i oktober. Han brukte str 74 i begynnelsen av vinteren (vi bor i nord, så det blir tidlig vinter her), og har nå gått over til str 80. Han er 15 mnd nå, og den er ganske stor enda :-) Han bruker forresten også Reima tec.
soleia Skrevet 17. januar 2011 #13 Skrevet 17. januar 2011 Guten min frå mai 2009 er rett over snittet lang, og str 86 i Reima var litt stor i starten i haust, men passar greit no. Han har ein babyvariant, og den er nesten like lang som str 92 i eit anna merke. Eg håpar den held ut sesongen.
allabarna Skrevet 17. januar 2011 #14 Skrevet 17. januar 2011 Her var det mange gode svar! Takk så mye... Jeg tenker jeg kjøper en dress i str. 86 til ungen min med tanke på neste vinter. Blir den for stor kjøper jeg en i 80 til høsten:) HI
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. januar 2011 #15 Skrevet 17. januar 2011 Jenta vår er 15 mnd og vi kjøpte nettopp en Reimadress på salg da hun begynner i barnehagen nå. Den er i str. 80, og den passer akkurat i lengden. Ellers er den god og romslig. Satser på at den holder resten av vinteren. Ideelt sett skulle hun vel ha hatt 86, for da har den kanskje holdt i begynnelsen av neste sesong også, men de var dessverre utsolgt i den størrelsen. Jenta vår har alltid vært litt mindre enn snittet, men på 15 mnd kontrollen var hun 77.5 cm og ca. 9640 gr. Vet ikke hva som er normalt for en 15 mnd gammel jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå