Gå til innhold

jeg blør - hva er prosedyren nå?

Anbefalte innlegg

Er vel ca 5 uker på vei.. fikk litt blod på papiret i morges, og nå blør jeg mer som en liten menstruasjon. ingen smerter..

hva gjør jeg nå? er det bare å vente å se?

får man henvisning til UL nårr det er så tidlig, eller måman ta det privat?

takk for svar....

Fortsetter under...

Hei

Jeg vet ikke hva man skal gjøre når man har blødning, men jeg ville ringt fastlegen i morgen. Jeg har hørt flere som blør i løpet av svangerskapet, det trenger ikke være noe farlig.

Ønsker deg lykke til! Krysser fingrene for at alt er bra med lillegull i magen:)

Såpass tidlig er det ikke så mye å gjøre når man blør annet enn å vente. Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet 1 ukes tid, sett hvordan ting utartet seg og så kontaktet lege, da kan du få henvisning til ul, og da vil du være såpass på vei at man kan se hjerteaktivitet om alt er bra. Uansett på et tidspunkt lurt å gå til fastlege så henviser han deg til ul et sted. Lykke til!

Ved blødning skal du vel oppsøke lege uansett! Siden det er så tidlig må de måle hcg to forskjellige dager for å se om det stiger! Det er uansett ikke bra for deg å gå i uvisshet og bare lure i en uke. Ring legen din i morgen du:)

Lykketil:)

Jeg er enig i at det er lurt å kontakte lege. Og om du er usikker så gjerne imorgen.

Jeg mistet i SA mellom uke 5 og 6 tidligere i år, og da ble jeg sendt på UL, vi så et lite embryo, men ingen hjerte aktivitet. Jeg måtte da vente 1 uke før ny UL for å bekrefte at hjerte startet, og da jeg kom etter 1 uke var alt borte (jeg blødde en del den uken, og skjønte det selv). Det jeg mente da jeg sa at du også kan vente er at om det er starten på en SA så vil du nødvendigvis ikke få svaret på UL så tidlig. Men legen kan som hun over sa måle HcG over noen dager for å sjekke om det stiger som det skal ved en inntakt graviditet. Det skader uansett ikke å gå til lege en gang for mye enn for lite. Håper alt ordner seg for deg!

takk for svar jenter :)

jeg skal kontakte lege/jordmor i morgen og prøve å få en time. Har ingen smerter enda, men føler meg litt uggen som i en vanlig menstruasjon..

håååper at det er en ufarlig blødning, men er ikke så sikker på det :(

er vel bare å vente å se..

Annonse

Ja håper det går bra for deg. Da jeg blødde og mistet hadde jeg ganske sterke menslignende tak i mage, rygg og nedover lår. Det var liksom ingen tvil. Har hørt om mange som har blødd mye uten at noe er galt, et bristet blodkar, fra livmoren etc, så det er godt mulig alt er fint inni magen din. :)

Jeg har abortert ca uke 5, blødde en del i ca 3 til 4 dager, hadde ikke noe vondt, mer vanlig menslignende og var litt svimmel, ør og slapp, men var fortsatt litt kvalm, følte meg gravid. siden det var så tidlig var det ikke vits med UL. Tok graviditetstest ca 10 dager etter, og den var negativ. Likevel følte jeg meg gravid ca en uke etter at jeg begynte å blø, siden hormonenen tar litt tid å få ut av kroppen. Trøsten for meg var at aborten kom så tidlig og ikke senere... lykke til.

ja, hvis det viser seg å være en abort vil jeg jo helst abortere så tidlig som nå.. men kjipt likevel.

Denne gangen (har en fra før) vet jeg liksom hva jeg går glipp av om jeg mister denne gangen.. Og så begynner man jo så tidlig å glede seg over en ny graviditet.

Spørs vel om det er abort, men har et lite håp enda;)

Bare husk det at når du blør så vør MEST MULIG i ro, om så du sitter/ligger i ro hele tiden nå så gjør det om det er mulig.

OM det er på tur til en SA så KAN det faktisk gjøre til at det kan gå bra.

Selvom jeg ser at nicket ditt er du, gull og lillegull, så da har du vel en i fra før av?

Da er det ikke alltid bare bare og sitte helt i ro da =/

Men hvert fall, masse masse lykke til :)

takk for svar :)

har vært hos legen, men det var jo bortkastet.. Skjønner egentlig ikke at de tok meg inn. Min lege var ikke der så jeg kom til en annen. Han sa bare at jeg måtte vente og se, men at det mest sannsynlig var en SA, men at det ikke trengte å være der (det visste jeg jo fra før..)

Å ta blodprøve og måle HCG var ikke vits i før om 2 uker mente han, for da å evt se at HCG var blitt borte igjen. Ingen snakk om å måle nå og så sjekke igjen for å sjekke evt stigning..

GU var heller ingen vits i.

Så her er jeg da.. like usikker som før, med beskjed om å vente og se.

Bestilte meg en time til privat UL i morgen, så får jeg heller se da. Vil heller få det avkreftet med en gang enn å vente i to uker..

Herregud!!

Gla jeg ikke ble behandlet sånn.. Jeg var inne for en pitteliten blødning for en uke siden, jeg fikk UL og hcg prøver å hele pakken. Men mistet (helt garantert) når jeg kom hjem fra legen.

Så gikk til privat UL om kvelden (de har litt bedre ul en på legekontoret), da fikk jeg bekreftet SA.

Han legen har enda ikke ringt med svar på prøvene da, det er det eneste jeg kan klage på!

Håper du får gode nyheter på UL i morgen!!!!

Annonse

Kan jeg spørre hvordan du merket at du mistet? Jeg har fortsatt ingen smerter, men syns kanskje at det er litt små klumper som kommer ut..

Var i stuss på om jeg skulle avbestille ULtimen likevel, men gjorde det ikke. Bedre å betale de pengene for så å bli skikkelig undersøkt. Lettere å foholde seg til det da...

Vet hvordan det føles. Hadde SA i september. Når jeg først begynte å blø tenkte jeg at det kanskje ikke var så farlig. Men begynte å blø mer og mer. Ringte legekontor og fikk beskjed om at når jeg var så tidlig på vei ( 5 uker) så var det ikke mye annet å gjøre enn å bare vente og at en lege ikke kunne gjøre noe uansett. Hun sa at jeg kom til å skjønne at det var en SA hvis det var det, det var. Husker jeg var på jobb og hadde veldig vondt.. Magekramper, lignet menssmerter. Veldig forvirra. Men hun hadde rett.. Blødde i en uke ca med smerter, samt litt klumper, så jeg forsto at det var SA.

Men det anbefales å holde seg så mye i ro som mulig! Om man blør litt så er jo dette også normalt. Så trenger ikke å være noe galt!

Jeg hadde en pitteliten blødning, (spotting har jeg forstått at det heter i ettertid). Ble selvfølgelig litt nervøs, men tenkte vel egnetlig at det skjer jo ALDRI MEG! Bestilte legetime likevel, og siden han tok meg veldig seriøst ble jeg vel egentlig bare mer nevøs. Han tok ultralyd utpå magen og såg selvfølgelig ingenting siden jeg bare var 6+2, og fant ut at for min egendel så ville han ikke ta innvendig siden det likevel ikke var sikkert han såg noe hjerte uanset. Jeg fikk sykemelding fra jobb (jobber i barnehage, og hadde aldri i verden klart å ta vare på en haug med unger når tankene mine var HELT andre plasser), og tok hcg, og skulle komme tilbake to dager etter for ny prøve, og han skulle ringe meg dagen etter det for å gi resultatet.

Da jeg kom hjem fra legen begynte jeg å blø friskt blod (dryppet i do) så da knakk jeg vel egnetlig helt sammen og ringte min samboer som også ble kjempe lei seg.

Vi bestemte oss for å være helt sikker, bestille en UL time. Kom til noen timer etterpå, og fikk beskjed om at der var det ikke noe annet en noe som lignet på en vanlig mensen igjen.

Da vi kom hjem kom smertene, ikke sånn ekstreeemt vont, men så vont at jeg måtte ta noen paracet. Smertene varte i ca 2-3 dager, og blødninger i 6-7.

Blør du enda? Og har du noen smerter?

Blør enda, men de siste timene nå har det kommet mindre. Har ikke smerter, i alle fall ikke noe jeg vil kvalifisere som smerter. Kjenner kanskje litt ubehag men er jo veldig obs på alt jeg kjenner inni magen ;)

Har jo blødd litt idag så er vel sannsynlig en abort, men håper i det lengste;)

Uansett greit med UL, ikke minst for å ta en sjekk.. Og så øyner jeg et håp hvis blødningene er i ferd med å gi seg...? Varer vel lengre hvis det er abort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...