Gå til innhold

kian noen svare meg på dette tro??

Anbefalte innlegg

I februar har jeg vært sykmeldt 1 år, er nå blitt gravid 10+0 og går over på arbeidsavklaringspenger, hvordan blir det da med fødselspermisjon og fødselspenger (permisjonspenger) lønner det seg for meg å begynne å jobbe fullt i steden?? jeg tenker veldig mye økonomi nå også mye fordi jeg blir alene og må finne ut hva som lønner seg og hva slags rettigheter jeg har!!! vil helst ha minst mulig med NAV å gjøre. håper dere skjønner spørsmålet mitt :)

Fortsetter under...

Når du går på aap opparbeider du deg rett til foreldrepenger på lik måte som om du var i jobb. Selvsagt blir grunnlaget ditt lavere ettersom du jo bare får 66% av lønna i aap, men om du er så syk at du må være på aap er det vel ikke et reelllt alternativ å begynne å jobbe fulltid igjen? Om du blir aleneforsørger får du mange ekstra stønader som overgangsstønad (redusert når du samtidig mottar foreldrepenger), støtte til barnehage når barnet blir så gammelt og en ekstra barnetrygd....

Har du søkt og fått innvilget aap?

Det er ikke neo en bare får på grunn av at man har vært sykemeldt i 1 år.

Aap er 66 % av nåværende lønn og om du har hatt det i 6 av de 10 siste mnd før permisjonen starter får du det samme i foreldrepenger.

Blir du alene med ungen er det en rekke andre støtter du kan søke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...