Indigo 08-10-13 Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har en gutt på 2 år og 2 mnd, og en baby på 4 mnd. Har bestandig ønsket meg tre barn. Og lurer på om vi skal gå for tre tette eller vente noen år, for så å prøve på tredjemann.. Må ærlig innrømme at det går ganske i ett med to tette barn. Dere med tre tette, hvordan er overgangen fra to til tre? Ville dere ventet noen år til?
Gjest Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har bare en, så kan ikke svare på hvordan det var for MEG, men vet om ei som har en på 1.5 et år, en på 3-4 mnd, og en ny på vei, og hun er ved godt mot Var vel ikke helt planlagt men, velkommen alikevel
*Lissi* Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Mine er ikke såååå tette da; 6 uker, 2år og 4 mnd. og 4 år og 11 mnd. Jeg storkoser meg iallfall, og de har de har et godt søskenforhold. Kunne godt tenkt meg flere, men nå er det stopp:-)
Brillemamma Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har en på 4år, en på 2år og en på 3mnd ;)Akkuratt to år mellom hver ca. Overgangen var størst fra 2 til 3.. Det ble mye mer å skulle kle på 3 stk om morgenen, ha med to små + barnevogn ut, få tid til å gjøre husarbeid osv. Har heldigvis en mann som er utrolig flink til å stille opp, og vi gjør like mye begge to! Tror nok ikke jeg hadde satset på 3 tette om han hadde hatt en reise jobb,nei.. De første mnd etter nr 3 kom var ganske tøffe, følte jeg fikk ikke tid til de to andre, huset var bomba osv. Men nå har det gått seg litt til, og ting blir bare bedre og bedre. Når man får rutiner på ting går det jo av seg selv. Jeg angrer ikke på at vi fikk 3 tette. De to eldste har allerede utrolig mye glede av hverandre. Gleder meg til den minste blir større, så hun kan være med de og leke også Travelt er det, ingen tvil om det!! Men er du, OG din mann, innstilt på en travel hverdag, og ikke har for høye forventninger til å ha ryddig hus, tid for dere selv osv, så går det kjempefint! ) Lykke til!
Mjølkekua Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Jeg ser for meg tre barn. Har nå en gutt på 25 mnd, og ei jente på 7 mnd. Men nå er jeg så langt fra klar for et tredje barn! Nå er det mammatid som gjelder.. Min kropp og min jobb.. ;-p jeg tenkte å vente til største begynner på skolen. Da kan det (har jeg hørt), være kjekt å ha litt tid hjemme til å følge på skolen og aktiviteter. Er en liten overgang i den perioden. Det er litt praktisk for oss å vente også mhp bil feks. Med tre store seter i baksetet måtte vi nok hatt ny bil. Og for å ikke snakke om kroppen min som nok trenger en pause. Så akkurat nå koser jeg meg med to, så får jeg heller se hva tiden bringer. Har jo fortsatt mange år på meg til å få en til (30 år). Også synes jeg det er fantastisk å gå gravid og alt det der. Skulle jeg fått en til nå hadde jeg nok vært ferdig, og kanskje ikke kost meg med graviditeten heller. Så jeg vil spare det til en dag jeg føler meg klar for ett til :-)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 17. januar 2011 #6 Skrevet 17. januar 2011 Heisann. Har ei venninne som venter nr 3 nå på under 4 år. Hun er ved godt mot og det var planlagt. Har ei anna venninne og som også er i samme situasjon på under like mange år. Vi holder på å prøve på 2 tette nå (minste er 6 mnd) så har vi 3 tenåringsbarn som bor hjemme. Er masse å gjøre, men vi ønsker et lite søsken til minsten uten for langt hopp i mellom. Masse lykke til i hva dere enn måtte bestemme dere for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå