Gå til innhold

babysvømming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drar alle på kurs eller er det trygt å gjøre dette på egenhånd??

Jeg er en god svømmer og har faktisk jobbet som svømmeinstruktør for mange år siden, men da for større barn.. så jeg kan jo en ting eller to om vanntilvenning osv. Men føler meg ikke sikker på om jeg bør overlate dette til en profesjonel.. særlig pga dykking osv.. Å ha med babyen i basseng kan jeg selvfølgelig gjøre helt selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med babyinstruktøren her jeg bor, for jeg lurte på om sønnen min er for gammel å begynne til høsten igjen da han er 10 mnd. Leste nemlig på nettet at den lukkemekanismen babyer har varer til rundt 7 mnds alderen... Da fikk jeg til svar at det gikk helt greit for de bruker ikke den lukkemekanismen fordi det er et stressmoment for kroppen deres...

Er sikkert forskjellig hva de gjør fra sted til sted (som med alt annet), så jeg ville ringt til babysvømmingen der du evt ville gått og spurt. For hvis de ikke dukker dem under uansett kan du jo sikkert like godt gjøre det selv! :)

Skrevet

så de dukker altså ikke babyen under vann på babysvømming kurs??

Jeg trodde det var hele poenget jeg?

Hva er poenget med kurs da?

Alle kan vel ta med babyen og surre litt rundt i et oppvarmet basseng på egenhånd (så sant man kan svømme selv mener jeg..)

Skrevet

Vi dyker barna på babysvømming (med instruktør). Mini var 6 mnd da han startet. Vi har fått inntrykk av at det tellesystemet de benytter før vi dykkertømmer vann over hodet deres er viktig. Altså 1-2-3 og da skjer dykket. Da lærer barna seg at tellingen fører frem til f.eks et dykk eller et hopp. Du kan begynne med å tømme vann over hodet på babyen etter å ha telt, går det bra kan en gå videre på dykking. Om det er lurt å sette i gang med dette selv vet jeg ikke. Vi synes det var veldig greit å være på kurs også pga samspillet med de andre babyene.

Skrevet

Oi, her gikk det litt fort i svingene med rettskrivingen min.

Skrevet

Kan ikke svare deg helt på spørsmålet ditt, men det er i hvert fall vanlig at barna dykker under vann på babysvømming. Vi startet da jenta var 10 uker, og allerede på gang nummer 2 dykket hun. Instruktøren bare blåste på nesa hennes for å se om hun har lukkerefleksen. Det hadde hun. Første dykket tok instruktøren, ellers har vi alltid dykket barna under selv.

Jeg gikk på babysvømming med eldstejenta fra hun var 6 mnd til hun var 2 1/2 år. Alltid masse dykking der også. Har aldri sett noe til babysvømming uten dykk. Men det kan jo være grunner til at man ikke dykker barna under, som redd for vann en periode etc. Det er jo en helt annen sak.

Jeg vil jo tro at dette kan du gjøre selv, uten å si noe for sikkert.......

Skrevet

Jeg som husket litt dårlig her. Instruktøren sprutet vann på henne første gangen, ikke bare blåste. Ellers på samme måte som MillaCamilla skrev over her, med telling etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...