Gå til innhold

Til onsdag er det fullmåne :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er klare for å fødsel da??? Jeg er bare 37 + 4 den dagen, men kan godt få lov til å ha virkning på meg, er KLAR jeg ;) *lov til å drømme da *

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det kan være til hjelp:) Er 7 dager på overtid i dag..... Ha en fin søndag:)

Skrevet

til onsdagen er jeg 39 + 2, så jeg HÅPER det skjer noe da :D :D

Skrevet

Er 37+1 onsdagen, men er klar for at noe kan begynne å skje da og at lillegutt snart kan melde sin ankomst ;) Drømmer her og ja ;)

Skrevet

Jepp, termin på torsdag så onsdag hadde ikke vært en dum dag å føde på. Hatt to netter med modningsrier og bare venter på at det skal starte ordentlig snart.

Skrevet

Ifølge almanakken min hadde vi fullmåne den 4 januar, og den neste kommer da den 3. februar. Så enten er slmanakken min feil, eller så har du bomma litt ;-)

Skrevet

Hvorfor tror dere på dette med fullmånen og fødsel? svigers skal ha meg til å tro på det men jeg er ikke overbevisst...hvilken virking slal det liksom ha på en gravid kvinne ?

Skrevet

ikke for å skuffe, men jordmødrene på sykehuset har forsket på dette over en stund og det stemmer ikke at det er flere fødsler ved fullmåne:P

Skrevet

Også er det vel ikke fullmåne før 3.Februar tror jeg..?!?

Skrevet

Jah d var det jeg visste :D hva skulle månen ha å si på en gravid kvinne...greit den styrer flo å fjære og noen hevder seg månesyk ol ved fullmåne men det med fødsel tror jeg er bare overtro jeg...

Skrevet

I min bok er det fullmåne på onsdag, og JM her sier at de har merkbart flere fødsler rundt fullmåne. Begge mine er født på stigende fullmåne -en og to dager før...

For min del så har jeg unormalt mye kynnere i dag enn ellers, så jeg skal iallefall krysse fingrene for samme full¨måneeffekt denne gangen også! Er 39 +0 på onsdag...

Skrevet

Jeg er klar for fullmåne:) Min tante som er veldig erfaren jordmor følger med på månen og i følge henne er det mange fødsler i tiden før og til selve månen. Uansett, en trøst for oss på overtid.

Forrige gang fødte jeg to dager før fullmåne, til termin. Nå er jeg én dag over og satser på at alt klaffer som sist gang.

Lykke til jenter, fullmånefødsel eller ikke!

Skrevet

Dere som hevder at det ikke er fullmåne før i februar tar nok feil. Det er nymånen dere snakker om. Til onsdag er det nok fullmåne!

http://kalender-365.de/manekalender.php

Uansett så kan vel dette diskuteres, men moro hvis noen av oss føder da. Jeg er 38 + 6 den dagen:o)

Skrevet

Sniker inn litt fra sidelinjen.

Det er forsket på dette med fullmåne, og det skal ikke være flere fødsler da.

Men, jeg har selv jobbet på sykehus i flere år og vi merket at det var flere fødsler og flere dødsfall (av eldre og syke) da det var fullmåne.

Lykke til med fødslene.

Skrevet

Månen styrer flo og fjære, altså alt hav på jorden. Det er oppdaget at det er mest fødsler rundt fullmåne blandt dyr har jeg hørt, vet ikke om det samme gjelder mennesker. Men månens syklus er forenelig med den kvinnelige syklus og man kan jo tenke at månen også påvirker vannet i kroppen vår. Vi består jo av en god del vann ;)

Så det er jo ikke usannsynlig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...