Gå til innhold

flaskemating og størrelse på flaskesmokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her har tidligere tatt flaske uten problemer (jeg fullammer, men synes det er veldig viktig at hun kan drikke fra flaske også slik at jeg kan dra bort litt innimellom hvis jeg vil/må), men nå plutselig (3 måneder) så blir hun kjempe sinna og utålmodig hvis hun får flaske..

Kan det være at det vil hjelpe med en smokk med flere hull i?

Har til nå brukt avent nr 1 - og vurderer å bytte til nr 2.

Kan jeg eventuelt bare stikke et hull til i smokken jeg har??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var det med jenta mi og.. 3 mnd gammel begynte hun å protestere.. Hjalp med flere hull, men endte opp med å bytte flaske til en med mykere tut etter en mnd igjen..

Det anbefales ikke å stikke hull på smokkene selv.. Og smokkene skal vel egentlig byttes etter tre mnd.. (har ikke gjort det selv, da de er fine og hele.)

Prøv med nr 2 og se.. Hvis hun ikke er klar for det, så kommer hun nok til å ville ha de seinere uansett..

Skrevet

Ja, du sier det selv - det er på tide med nye smokker! Kjøp 2'er i stedet.

Skrevet

På Avent er nr 1 frem til 1 mnd, nr 2 frem til 3 mnd, og så nr 3 derfra, så ville nok byttet til noe somgir litt mer "flow" ja :)

Skrevet

Avent anbefaler tut nr 1 til barn som også ammer - så ikke barnet skal slutte å ta pupp pgs melka kommer lettere ut av ei flaske.

Finnes også andre merker på apoteket, bl.a. medela som har egne tuter til barn som ammes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...