Gå til innhold

Trygt å reise til Thailand???

Anbefalte innlegg

Jeg er i min 11 uke nå og jeg og min kjære skal reise til Thailand den 27.januar. Det ble en veldig spontan beslutning og vi har nettopp kjøpt reisen og så kom jeg jo til å tenke på midt oppi all reise lysten,er det trygt for meg som er gravid da? Har aldri vært der før,så aner ingenting om hva som finns der nede også tenker jeg på vaksine som må taes og hvordan reagerer fosteret på den og sånt?

Takker stort for svar fra dere som enten har gjort dette eller som vet :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142792675-trygt-%C3%A5-reise-til-thailand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan reise med god samvittighet! =)

Du må bare passe på å kun drikke vann på flaske, og passe på at alt kjøtt du spiser må være orntelig godt stekt. Og at alle grønnsaker er godt vasket. Men problemet med grønnsakene (dvs salater og slikt) ofte blir vasket i vannet dem har i springen, og da får du i deg bakteriene du ikke skal ha. Så vær forsiktig med det. Ellers skal det nok gå kjempebra! =)

Kose dere! :)

Ang vaksinen kan jeg ikke uttale meg så meget, men kjenner flere som har reist til slike land da de var gravide, og fått vaksine uten problem. Men nevn dette for legen som setter vaksine sånn i tilfelle :)

Men du kan reise uten problemer! =)

Ha en riktig flott tur! =)

Hei

Tusen takk for svar og råd :-)

Tenker jeg ikke spiser salat i det hele tatt så er jeg sikker,og kjøttet merker jeg vel fort om er godt stekt,ellers blir det sendt tilbake igjen på kjøkkenet hehe. pluss at mannen min passer veldig på sånt for meg og.

Han vil at vi skal ta med flaskevann herifra og ikke engang kjøpe flaske vannet der nede heheh kansje litt overbeskyttende :-)

Ringer til fastlegen i morgen ang vaksinen,så får vi høre om det,men får en følelse nå om at dette kommer til å gå helt fint,så da er det vel bare å glede seg til 14 dager i paradis vekk fra snø og kulde :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...