mammaelskerdeg Skrevet 16. januar 2011 #1 Del Skrevet 16. januar 2011 min fødsel var knalltøff, ikke at jeg hadde noe lett svangerskap heller. bare 10 uker på vei med bekkenløsning å isjas. var sykemeldt å sengeliggenes nesten hele 7-8 mnd. hadde noe bra dager men måtte som regel krype opp trapper. men fødselen min startet tiligt den 9 juli, med små rier å vondt, reiste inn på kvelden bare for å sjekke, då hadde jeg 1-2 cm åpning å tenkte at dette går jo bra, men di sendte meg hjem, det samme fortsatte hjemme, men det ble aldri vondere, så dag nr 2 var jeg veldig sliten, så reiste inn for å få noe såvemedisin med et lite håp om 1 cm mer, men dt var dt alså ikke, fikk såvemedisin å var på vei hjem då di stoppet meg, di var ikke fornøyd med pulsen til babyen, så jeg måtte på overvåking. låg dr til kvelden igjen så måtte jeg hjem, pga riene stopte litt opp!! reiste hjem å ventet den 11 juli på kvelden kom riene for fult, var så sliten og trøtt da, med 4 timer søvn på 2,5 dag, riene kom kl rundt hall 1 på kvelden og jeg reiste inn kl 4, men 3 min mellomrom. da jeg kom inn hadde jeg 3 cm åpning, alså ingen rask fødsel, men jeg ville ha epidural, var så sinnsykt vondt at jeg måtte bli trilt ner til 1. kl hall 8 på igjen en liten gnist til å føde. helt til jeg hadde 6 cm åpning noen timer senere datt pulsen til babyen kraftigt ner igejn, å di ville ta haste keisersnitt viss di ikke fikk opp pulsen der og da, jeg var livredd, di styrte å sprang rundt mens jeg lå der å prøvte å fordøye keisersnitte å holde roen for mitt lille skatt som var stresset inni magen min, han hadde også bæsjet i fostervannet så var helt klart stresset han også, di mente ha satt klemt fast. men di fikk opp pulsen litt så di kunne se det litt an på keisersnittet. tiden gjikk å epiduralen begynte å gå ut å jeg begynte å få veldig vondt igjen, hadde ca 8 cm åpning, men jeg ville ikke åpne meg mer så jeg måtte opp å gå, å stå på alle 4, kl blei til på hall 1 å jeg hadde full åpning, endelig, men selfølgelig da datt pulsen til barnet mitt ned igjen så han måtte ud ganske fort, så jeg fikk presset 2 ganger selv, før di presset vakumtanga opp, det var så vondt at jeg trodde jeg ikke ville overleve disse minuttene, begynte å svartne for meg å blei kvalm å svimmel, etter det husker jeg iingenting, men har hørt fra samboeren min at di var 7 stk der inne, 1 hopte på magen for å få barne ut, 2 sto å drog i vakumme, di dro så hardt at den datt av hodet engang å neste gang så lå di med hodet på golve å brukte beina til å få extra kraft med. 1 klypte å den andre holdt på med dryppet + der stod noen til å så på. di dro han ut på 9 min, etter det forsvant di ut med han mens jeg ble liggende igjen å blei sydd i 1 time. ikke kjente jeg om jeg måtte tisse i over 3 uker etterpå, prøver å trene opp der nede nå men klarer enda ikke å stoppe tissestrålen å mitt barn er 7 mnd å jeg har trent en god stund uten forbedring:/ men alt i alt så har jeg fått verdens beste gutt så nå hadde jeg gjort det igjen for en liten tass eller ei lita tulle=) men det tok med laang tid før jeg glemte di smertene, heldigvis sliter jeg ikke med noe med vondt i underlivet, å er veldig veldig takknemlig for det=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142792655-lang-%C3%A5-t%C3%B8ff-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå