Gå til innhold

Er jeg rar som ikke vil være med på besøk til svigers 8 dager over termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde å argumentere med at jeg har vondt i ryggen, stikkinger og murringer i magen, kynnere fra helv...., og generelt føler meg som en hval. Prøvde også å si at foreldrene hans sikkert skjønner at jeg ikke kommer, men likevel syns han at jeg bør være med.

Er det jeg som er rar?

Skrevet

Nei, du er ikke rar som ikke vil være med! Som du sier så har du vondt i ryggen mm. Det burde være forståelig at du heller vil slappe av hjemme spesielt siden du er på overtid og alt.

Slapp av hjemme med god samvittighet mener nå jeg. Svigers kan du treffe igjen når formen er bedre!

Lykkt til med fødselen! :-)

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Nå på slutten synes jeg faktisk at vi må få lov til å velge selv hva vi orker og har lyst til. Det er søren meg tungt og vanskelig nok å gå på overtid.... Ikke lett å sitte et sted å blomstre da:) Sånn som formen min er i dag, hadde jeg garantert blitt hjemme. Er 7 dager over. Mannen min og minstejenta har dratt til lekeland, og jeg tuster rundt her i huset. Du får iallfall min støtte:)) Ha en fin dag!

Skrevet

Nei, vet du hva... det er ikke du som er rar.

Jeg har 8 dager igjen til termin, og oppfører meg mer og mer som en eremitt. Heldigvis har mannen min full forståelse for dette.

Han kan jo ikke sette seg inn i vondtene dine, siden han aldri har kjennt på dem selv. Desto større grunn til at han bør respektere ditt valg om å holde deg hjemme om dette er best for deg.

Dessuten kan jo fødselen starte når som helst, å da kan det jo være lurt å ha fått slappet godt av i forkant. Kanskje duppe litt på dagen, og bare pleie deg selv. Svigersbesøk kan jo i og for seg være koselig, men 8 dager over termin er kanskje ikke den rette tiden å skal være supersosial i. Svigers ( i allefall svigermor) kommer nok til å ha full forståelse for deg.

Skrevet

Ja du må slappe av nå. Det er jo SÅ kort tid igjen, en av de nærmeste dagene kan de heller komme og se på nurket? Din mann må vise mer forståelse, du må samle krefter nå!

Skrevet

Du er absolutt IKKE rar!

Her ligger jeg med 4 uker til termin (2 uker til ks) og har veldig lyst til å avlyse familiemiddagen i dag pga at jeg blir så fort sliten og er egentlig ikke i besøk-modus når jeg ser slik ut som jeg gjør. Da kunne jeg ha tenket meg til hvordan jeg hadde vært psykisk om jeg hadde vært på overtid! Nei, vettu hva. Bli hjemme med god samvittighet!!!

Skrevet

NEI, absolutt ikke! Nå skal det sies at jeg sniker meg inn fra 2.trimester, er bare 27 uker påvei, men sliter med bekkenløsning og kynnere. Er nesten ikke på besøk hos noen lengre, trenger tiden og kreftene til at mannen min og jeg blir ferdige med oppusiing av babyrommet, samt masse utstyr og klær som skal vaskes ++++. Det er det jeg bruker tiden på, ikke tid til besøk her i gården.

Skrevet

Nei, du er ikke rar. Bli hjemme og lad opp, isteden for å dra og tære på de kreftene du snart trenger til noe helt annet. Med nr 2 gikk jeg 6 dager over, og på dag 5 synes jeg ikke jeg kunne si nei til at svigers skulle komme på besøk for å treffe 1. mann lenger. Hadde mest lyst til å ikke ha besøk, men tenkte det fikk være måte på særhet. Jeg angra en smule når kynnerne gled over i rier den kvelden, kan du si. Hadde helt klart hatt mye bedre av å kunne sove og slappe av den dagen! Gjør det ikke igjen, neste gang blir det ikke noe besøk her i heimen helt på tampen.

Skrevet

Så søte dere er alle sammen! Tusen takk for støtten.

Det skal sies at jeg bet tenna sammen og ble med under den forutsetning at det ikke måtte bli så lenge. Jeg var litt muggen i bilen på vei dit, men da mannen forklarte at han ville ha meg med fordi han syns jeg er så flott, og at han er stolt av meg og bebisen i magen, smeltet jeg helt.

Så, litt kommuikasjon er ikke å forakte. Han mente det bare godt hele tiden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...