Gå til innhold

Hjemme lenger enn 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er hjemme med barna deres lenger enn 1 år, hvordan gjør dere det økonomisk? Skulle ønske vi kunne være hjemme sammen lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er dagmamma. Det bringer ikke inn i nærheten av hva lønna mi gjorde, men det hjelper på. I tillegg har jeg vurdert homeparty av noe slag. Man kan jo også fryset lånet for en periode slik at man bra betaler renten.

Fordelen med å være dagmamma er jo at snuppa får noen å leke med i løpet av dagen, men det er hardt å ballansere andres barn og ditt/dine egne når de er så små.

Skrevet

Jeg også vurderer å være dagmamma, to i tillegg til min egen (som da gir ks) skal vi klare oss. Evt får jeg jobbe en og annen eller helg i tillegg..

Skrevet

Jeg jobber også som dagmamma, trives kjempegodt,og jenta mi nyter selskapet med de to andre barna :) Hun hadde nok krepert av kjedsomhet om det bare hadde vært meg og henne hjemme, det er jo ingen barn å finne ute på dagtid heller, alle er i bhg...

Skrevet

Hos oss er det mannen som er hjemme lenger, han har et halvt års perm uten lønn. Så nå lever vi (kun ett barn) på min inntekt, som er ganske gjennomsnittlig.

Vi har spart penger på forhånd, og så får vi jo kontantstøtte siden hun ikke er i barnehage. I tillegg har vi fått avdragsfrihet på boliglånet, sparer ca 5000 i mnd på det.

Det blir ingen sommerferietur i år, ingen innkjøp av store ting ellers. Og ingen oppussing ellerandre investeringer. Men bortsett fra det så tror jeg vi kommer til å klare oss bra, i følge sifo's standardbudsjett har vi faktisk litt å gå på.

Skrevet

Ble alenemor 2 mnd før mini egentlig skulle i barnehage. Med flytting å alt det der tok jeg valget om å ha han hjemme en stund til. Er så utrolig glad for muligheten og valget jeg tok. Til tross for situasjonen som gjorde det slik

Skrevet

Har vært hjemme i over ett år nå,ja. Jenta mi er nesten 15 mnd nå.

Slutta i jobben etter endt permisjon da hele greiene ble fløtta rn 40 minutters kjøretur lenger vekk+at jeg mistrivdes med jobben.

For oss ble det et regnestykke med mange faktorer, en av dem såklart økonomien. Vi fant ut at det kunne gå greit. Sparte opp litt så jeg lønnet meg selv de første par månedene og derfra har jeg bare fått inn kontantstøtte.

Har en samboer som tjener greit så det går rundt uten at vi har det altfor trangt.

Men ska bli bra å komme seg i jobb igjen etterhvert. Blir litt halvgal av å tilbringe mesteparten av tiden sammen med snuppa mi;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...