Gå til innhold

Oppkalling etter et hamster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke det, men har venner som oppfatter det slik. Vi har vært barnløse i mange år og hadde tidligere en hunnhamster som hadde et helt vanlig jentenavn. Vi kalte henne dette fordi vi synes det var et vakkert navn.

Det synes vi fortsatt, og nå har jeg ei lita jente i magen. Vi har lyst å gi jenta dette navnet, men har folk rundt oss som ler av at vi "kaller henne opp etter hamsteret". Vil ikke skrive navnet her for å bli kjent igjen.

Hva synes dere? Barnet vårt skal jo ha dette navnet i hundre år, trist å måtte finne et nytt navn bare pga at hamsteret het det samme.

Skrevet

Kall henne hva dere vil. Spøken blir gammel til slutt, og blir glemt etterhvert. Dere får heller pønske ut noen fine svar på den spøken, og le med dem som erter dere.

Hva med: -Ja, vi håper at hun blir like søt og morsom, men at hun får lengre bein!

Skrevet

jeg er litt enig med de som sier at dere kaller henne opp etter hamsteret.... for man forbinder vel gjerne navnet med en liten lodden hårball.

Jeg kunne heller ikke kalt sønnen min Elias da jeg hadde en katt som het det.

Skrevet

Jeg forbinder Heidi med hundenavn, men det er da mange kvinner som heter det.

Ikke at jeg har hund eller barn som heter det, men det viser bare at navn kan brukes til så mangt uten at det blir feil :)

Jeg hadde glatt brukt navnet på babyen, dersom det er et vanlig jentenavn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...