braveheart Skrevet 16. januar 2011 #1 Skrevet 16. januar 2011 jeg har en liten prins på snart 6mnd og inatt fikk han pupp 4ganger fra kl.00-06.han er en svær kar,så han har ikke behov for d. han får pupp ofte på dagen og får grøt på kvelden..han virker ikke sulten på natta,men d er enklest å få han til å sovne igjen.han har fått 2 tenner den siste uka og har styra mye pga den+vært litt tett..det jeg vil høre er at flere er mye våken på natta med så store beibiser.hvordan reagerte de når de fikk tenner?hvordan trapppe ned pupp på natta?er dønn sliten av å sove kun 2-4 timer hver natt.syns alle andre barn sover natta gjennom...hjelp...
Nicoline3 Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Oi dette hørtes slitsomt ut. Hadde litt samme problem med min sønn på 5,5 mnd fra han var 4-5 mnd. Men etter å ha lest alt inne på sovlillebaby.com, har jeg endelig fått han til å sove fra 19 til 04.30, 1 pupp og sover til 6 (noen netter våkner han fremdeles 2 også,men gir da ikke pupp, bare stryker på han og sier det er natta......skriker litt i 5 min før han sovner igjen! Fant ut at jeg saboterte meg selv med å amme han i søvn, for da fikk han puppen som søvnasosiasjon.....trengte den hver gang han våknet. Så nå ammer jeg han i stua og passer på at han ikke sovner , før jeg så raper han og bærer han rett i seng. Sovner der av seg selv uten protester. Tok tyren ved hornene og la han på eget rom samtidig som jeg satte disse tiltakene til verks, og det gikk helt supert! (ammer han da om natta på egen stol på hans rom og i totalt mørke) Anbefaler deg virkelig å besøke sov lille baby siden....masse gode råd og forklaringer!! Min har ikke fått noen tenner enda, så vet ikke helt om det kan være en sammenheng. Gutten min er også stor, 8450 og 70 cm på 5 mnd kontrollen, og får grøt både til frokost og kvelds, ellers ammer jeg han 6-8 ganger i døgnet. (ville ha puppen opp til 8 !!!!.....ganger hver natt til jeg leste om søvnassosiasjon) Lykke til, vet hvor ufattelig sliten du er nå....men det er som sagt håp!!
bitthen Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Tror det er flere som har det som deg, selv om jeg ikke er en av de, da min ikke har fått tannebisser ennå. Jeg gjør akkurat det samme som deg de nettene han er urolig, jeg tilbyr puppen. Nå er det vel litt for å kompensere det faktum at han ikke vil ha pupp på dagen også da, hehe... Puppen er det som fungerer for å få han til å sove igjen. Siden har får tenner nå, så trenger han sikkert puppekosen selv om han ikke er sulten, og det er vel derfor han våkner så ofte og. Smør godt med Dentinox om natten Jeg ville ventet litt med nattavvenning til tannebissene har kommet igjennom (ja, de som holder på nå, ikke alle, hehe). Ellers, så må du ta kampen. Legg kampen til helga, for det blir nok nattevåk ofte. Tilby vann når han våkner og ikke pupp. Kan nok bli grining, men det går over, og då blir det så bra etterpå. Min nattavvendte seg selv, men han får pupp/flaske når jeg legger meg i 22-24- tiden, og da eter han ganske mye. Men så er det ofte rolig til han våkner i 7.30-8- tiden. Nå i forrige uke styret han hele uka åg ville opp i 4-5 - tiden, og da fikk han pupp, så styra vi en times tid med bamser og skyggelek fra nattlampen til han sovnet igjen, hehe... Men tror dette går veldig i faser og ene uka kan bli ulik den andre, det er helt uforutsigbart hvordan det blir. Men som sagt du må nok bare stålsette deg og ta kampen. Det blir litt styr gjerne, men noen netter så er det gjort. Gi han vann når han våkner. Det er ikke bare du som har det slik Min skulle forresten ha pupp annenhver time fra han var nyfødt til han var 4 mnd. Nå er det plutselig slutt på alt slikt, jeg som trodde jeg aldri skulle greie venne han av. Nå har han avvendt seg selv.. Så man vet aldri.
Mammahjertet <3 Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har ikke så mange råd til deg, men jeg må si at jeg vet _akkurat_ hva du mener med at det er slitsomt med nattamming. Vesla mi er snart 5,5 mnd og hun har hele tiden spist 2-4 ganger om natta. Aldri sjeldnere enn 2. Og det verste har vært at du ikke sovner igjen med en gang etter ammingen. Gullet mitt er forresten ikke en stor baby. Hun er helt på snittet, men krever mye mat. Hadde sikkert vært større hvis hun ikke har gulpet som bare det siden hun ble født. Nå har vi begynt med to grøtmåltider om dagen. Det er ikke hele porsjoner fordi jeg gir alltid mm før jeg gir grøten, og da har hun ikke plass til hel porsjon. Det jeg har opplevd nå er at hun sover litt bedre på dagblundene sine, samt at hun sovner mye lettere etter amming på natten. Når hun har rundet 6 mnd skal jeg øke til vanlige porsjoner. Hvis gutten din er en stor kar, så trenger han kanskje at du gir han grøtmåltid nummer to nå? Kanskje det hjelper litt på antall nattamminger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå