Gå til innhold

Hvor lenge ga dere grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 1 og har ikke lyst på grøt lenger...kan jeg slutte å gi det? Han har spist grøt hver dag siden han var 4 mnder så skjønner jo at han er lei :P Kan legge til at han spiser både skive, middager, fruktmos, drikker vann osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutta når vesla var rundt 9-10mnd gammel. Da nektet hun å spise mer grøt. Gikk da over til å spise akkurat det samme som oss.

Hadde grøt for første gang i dag faktisk - ekte grøt da, ikke babygrøt. Og det gikk ned på høykant. Hun er forresten 17mnd.

Skrevet

Min er 20 mndr og spiser grøt fremdeles. Stort sett til kvelds hver dag. Det går ned på høykant, men han er et matvrak da, og elsker det meste.. Synes det er lettvindt med grøt jeg... Da vet jeg at han får i seg god næring og jern osv... Men, nødvendig er det vel strengt tatt ikke:-)

Skrevet

Min er 11 mnd nå og elsker grøt. Han spiser det to ganger om dagen. Jeg gir grøt fordi han er så dårlig til å spise skive. Han syns det er kjempegøy å få skive, men spiser kanskje en kvart.

Hvis din spiser bra med brødmat og drikker vann/melk tror jeg fint du kan slutte med grøten. Men sikkert lurt å gi litt jernrikt pålegg.

Skrevet

Vi ga grøt til frokost hver morgen frem til han var omtrent 14 mndr, deretter vekslet vi med frokostblanding (Wheetabix) frem til han ble 18 mndr og nå gir vi bare frokostblanding eller brød til frokost. Havregrøt får han til lunsj i barnehagen en gang i uken.

Vi har ikke gitt grøt til kvelds siden han var 7 mndr gammel, for vi spiser så sen middag at det ikke er tid til kveldsmat før legging.

Skrevet

Kan ikke se noen grunn til at du absolutt må gi grøt... Men så blir ofte problemet etterhver at de blir lei skive hvis de får det 3 ganger til dagen. Greit å varriere litt. Her går det i skiver, havregrøt eller minifras.

Grøten gir jo både kalsium og jern, så bare passe på at de får det samme fra andre kilder :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...