Gå til innhold

Hvor lenge skal de små ha grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er nå 1 år gammel, og har mistet interessen helt for grøt. Før fikk han det både til frokost og kvelds, men nå tar han et par skjeer og så er det nok.

Er det vits i å gi ham grøt lenger?

Kan ikke tvinge det i ham heller!

Han spiser fast føde som skive, middager osv, i tillegg elsker han frukt/fruktmos og drikker som regel vann. Får mme ca 2 ganger til dagen også.

Når slutter dere med å gi grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er noen fasit svar på det. Men jeg tenker sånn at når min blir grøtlei, så skal jeg gå over til å bare gi på kvelden og heller gi brødskive til frokost og lunsj og håpe at han fortsatt vil ha litt på kvelden. Mener å ha hørt at det er bra at de fortsatt får et grøtmåltid om dagen pga av alle vitaminer og sånn som er tilsatt grøten (forutsatt at du bruker en grøt som er tilsatt dette da). Når min er 14 mnd, så skal han i barnehagen og da er målet å ha brødskive til froksot og lunsj, siden de får det der.. Han er 7.5 mnd nå og vi øver endel på brødskive til lunsj..

Men vil han aboslutt ikke ha til kvelden heller, så kanskje kutte det ut en periode og se om han vil ha igjen etter noen uker. Kanskje han trenger en pause?

Skrevet

Vi har prøvd å kun gi det 1 gang til dagen også, men han er like lei for det. Han får skive til frokost og det er han veldig fornøyd med - spiser godt. Tenker når han spiser så mye forskjellig mat og frukt så får han vel i seg det han trenger av vitaminer?

Har til nå kjøpt grøt tilpasset hans alder.

Skrevet

Ja, da tror jeg ikke du skal stresse med det.. Kutt det ut en periode, hvis det går greit å gi brødskive også til kvelds da, eller hva han vil ha. Og som du sier, han får jo veldig variert kost, så det er sikkert ikke noe stress med vitaminer osv. Du kan jo prøve etter en mnd eller to å se om han vil ha litt igjen..

Skrevet

snuppa mi får dorsatt avogtil "babygrøt" hun er 2 år nå :)

Skrevet

Jeg synes du skal ihvertfall ta en pause. Det er ingen krise om de ikke spiser grøt. Det er jo vitaminer og jern i vanlig mat. :) ikke stress med det. Kanskje han får interesse for det senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...