fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Jeg skal på babysvømming med lillegutt på litt over 3 mnd. Her er det ingen kurs. Har dere noen tips? Før/under/etter badingen ) Vil at det skal bli en positiv opplevelse for oss alle Jeg gir han litt vann i ansiktet for å gjøre han kjent med det. Han elsker å bade i baljen, og plasker vilt med armer og bein. Bør vel ikke være for sulten el for mett når en skal bade. Hvor lang tid i forveien ammer dere babyen? Vil jo helst ikke ha noe gulping i bassenget....
meg83 Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 God morgen Vi har bare vært på babysvømming en gang, så har kanskje ikke så mange tips ennå.. Ville bare si at vi lærte at det er lurt å telle til tre før man heller vann over hodet til ungen. Da lærer de etter hvert å lukke igjen på "tre" =) Vi mata en liten time før bading, men det var litt tilfeldig.. Ble bittelitt gulp i bassenget, men synes ikke gjør så mye Blander seg fort Kos dere masse i bassenget, det er kjempegøy!! =)
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Vi pleier å gi mat før svømming så han ikke er sulten. Ellers er det bare å dra til et varmt basseng og være i vannet i maks 30 min.
minimii Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Vi begynte med babysvømming da lillemor var litt over 3 mnd. I starten var det ikke noe særlig og gråt mye, men nå elsker hun det. (8 mnd) Mine tips: 1. ikke bad for lenge. En babysvømmingtime varer 30 min og da ble vår kjempesliten og sulten. 2. vi dyppet hodet under første gang og det var litt brutalt for mor. Nurket hostet og fikk vann i halsen, men etterhvert lærte hun å holde pusten når vi talte til tre og hun så vannet kom. Men ikke mer enn 3 dypper i starten og la det gå en 10 min mellom hver.. 3. var litt styrete og få matet henne og få henne til å sove nok i starten. Var jo ikke så lenge hun var våken av gangen på den tiden, men det kan du kanskje styre selv. Hun var i hvert fall atskillig blidere når hun var utsovd og hadde spist. Noen ganger måtte jeg gi pupp rett før vi kledde av oss, det gikk greit det og. 4.vi starter og slutter alltid babysvømming med sang. 5. Prøv å få babyen til å flyte selv ved at du holder hodet og resten er fritt i vannet. (De drukner ikke) Støtt hodet i dine hender sånn at det vipper over vannet i mageleie og prøv å hold så langt opp til hodet som du tør sånn av babyen flyter selv. På ryggen støtter du også øvre del av ryggen med en finger ned langs midten. (Forstår du?) 6. vi måtte ha hvit truse på og kun det, ingen badebleier eller bukser. Dette fordi at man skulle ta babyen opp med en gang og skifte hvis hun bæsjet. Med de andre var det større sjanse for at man ikke merket det og så sivet det bøsjevann ut av trusa. Greit å høre med bassenget dere skal i hva de vil.. Det var det jeg kom på. Lykke til. Blir sikkert koselig-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå