Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Det er en som har vært der i kanskje 15 år.. Hva kan skje hvis jeg går lenge uten noe fyll i tanna? Koster det mye å fikse det?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Må vel regne med 1300 + undersøkelsen (røgnten osv) Ble vel 2000 ish. Samme skjedde med meg i fjor. Gikk med det i et års tid før jeg fiksa. Skjer ingenting mer enn at du risikerer at hullet du borra blir hull i igjen:)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Ja de må byttes ut etter en del år. Går du lenge uten får du tannverk og må fjerne enda mer av tannen. I verste fall rotfylle. Og det er dyrt det. Koster vel ca. 800-1500 kr å fylle en tann.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Er tannen rotfyllt? Det som kan skje er jo at du knekker flere deler av tanna, det spørs jo litt på hvor stor fyllingen var. Å da blir det jo dyrer å reparere. Det kan også bli betent når man går uten fylling. Hvor mye det koster kommer an på hvor stor fylling det er, hvor mange flater. Liten fylling ligger på rundt 400 kr. (pluss evt. bedøvelse), store fyllinger kan ligge på alt mellom 800- 1200 kr. Jeg hadde ikke anbefalt noen å gå lenge uten fylling. Men har du dårlig råd kan du be tannlegen om å bare legge en midlertidig fylling der, så er den hvertfall tett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå