Leeenore+Lille i Magen Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Ble Emmaljunga city cross/bag Får den ikke før utti mars da - da vi ikke ville ha den før (pga litt lite plass akkurat nå!). Ble rød bag og svart/rød sportsvogn. FII-IIN! Har dere kjøpt vogn? Hvilken type isåfall?
emmy99 Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Gratulerer..) Vi har også bestemt oss for å kjøpe emmaljunga city cross, men ikke klart å bestemme oss for farge enda. Kan nesten ikke vente med å kjøpe den, gleder meg sååååå masse...
camill Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Emmaljunga er jo kjempe flotte vogner da, hadde tenkt å kjøpe den selv. Men kom over en veldig bra og fin brukt Brio vogn, kjøpte også med en kjempe fin vugge og bilstol fikk alt for 6000kr og det var like fint.
NostraStoria Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Jeg syns Emmaljunga er altfor store og tunge, her jeg bor er det vanskelig å gå på butikken med en så stor vogn, i tillegg er det tungt hvis du skal ha den inn og ut av bilen. Kommer til å kjøpe en Bugaboo Cameleon som veier kun 9 kg. Har hatt en Brio vogn på 15 - ganske stor forskjell ja.
strikkemor til 2... Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Elsker Emmaljunga! Har en nitro city 2009modell, som jeg har hatt til min sønn! Egentli lik city crossen, bare med to små svingbare framhjul. Den er en drøm å kjøre! Vil bare si til "lillegull og nurket + spire<3" siden du sier at emmaljunga er store og tunge! Det stemmer ikke med city vognene! Er vel de minste vognene til emmaljunga og veier kun 11kg! Dessutene er de ikke noe større i mål enn en bugaboo. Nitro city er ekstra smal også, for lettere komme gjennom trange passasjer! Og den er ikke noe problem å få inn og ut av bilen!
NostraStoria Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Jeg kan ikke alle typene til E, men så på barselsgruppa jeg var i sist så hadde de fleste vogn fra dette merket - og disse var fryktelig store og tunge. De som eide den klaget selv på at den var for brei ifht fremkommelighet mellom hyller osv. Dette er ikke lenge siden, men vet ikke nøyaktig modell. Brio ser jeg er enda "verre". Så kjempeglad for å kunne velge en annen lettere vogn denne gangen. Andre vogner som slår 9 kg? : Ser på f.eks sammenslåtte mål at Emmaljunga City er litt større: Sammenslåtte mål: 89 cm x 60 cm x 42 cm Vekt: 12,9 kg (bagvogn) 14,4 kg (sportsvogn) Sammenslått: 89cm (L) x 60 cm ( x 47 cm (H) Bugaboo: Mål sammenlagt: 90x50x28,5 cm Mål med liggedel: 90x43x27 cm (utside bag+ramme)
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Ikke alle Emmaljungavognene er like store og tunge, men jeg skjønner godt hva du mener. Det var Emmaljunga som gikk igjen på barselgruppa mi også. Jeg hadde city cross, og den var bitteliten i forhold til hun som hadde den største og tyngste. Og nitro city er nok enda mindre. Men city crossen virker svær og tung i forhold til bugaboo selv om det ikke er mange kg i forskjell. Den tar også større plass sammenlagt bak i bilen. Jeg har begge, så vet hva jeg snakker om. Og jeg kjøpte bugaboo'en fordi jeg syns city crossen var for stor for kjøpesenter og butikker. Men for all del, den funker fint til dette også. Nå har småen på 17 mnd emmaljungaen som sovevogn i barnehagen, og når mini kommer i juni skal denne få bugabooen, som definitivt er min favoritt av disse to. Men ser nok at emmaljunga er en bedre sovevogn, samt den er bedre på vinterføre og i skog og mark hvis det skulle være behov for det. Og city cross er en veldig god vogn, ingen tvil om det.
<3 meg og den lille <3 Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 jeg sklaø også ha Emmaljunga duo egde eller hva den nå het:P. det på bakrunn av at jeg syns den er fin. tung`? vel da får jeg bare litt mer trening og har jo en mann som er så flink å løfte:):) Så underlig at man kan være så forskjellig:P har hørt maaaaange si de er kjempe fornøyde med de vognene, også "de store tunge" og så veldig mange som ikke liker de:P smaken er som baken den er delt i to:D
Jente`06+gutt `11<3 Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Det viktigste er da at man velger en vogn man selv liker og har de kvalitetene man setter høyest! For min del er det viktig at den er tilpasset norske forhold i forhold til storm og regntrekk, vanntett og robust. Jobber i barnehage og det er fryktelig mange dårlige vogner der ut, som i tillegg er ustabile og velter lett. En ett åring som ikke vil sove kan rugge ganske mye på vogna... Simo, Brio og Emmaljunga (4-hjul) er noe av det beste å sove i , og stabile og trygge for også litt større barn.
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2011 Ser folk har forskjellige meninger, og det er jo ikke helt uvanlig! ;D Jeg synes ikke city cross virket noe tung, og heller ikke noe stor. vi har stasjonsvogn, så det er god plass til vognen i bilen (som jeg synes så liten ut, selv sammenslått..). Fikk også tilbud om å kjøpe en vogn med tre hjul, som virket lett og god. MEN jeg vil ikke ha tre hjul, synes mange av dem virker så ustø - da får jeg heller drasse på ett par kilo mer tenker jeg Ellers går jeg ikke så mye på byturer. Hehe, synes det er kosligere å gå ute på tur! ;D så da tror jeg også en stødigere vogn er det rette for oss! Gleder meg masse til å få vogna i hus! For da er det ikke lenge til bayben er i hus også ;D
venterpå <3 Skrevet 16. januar 2011 #11 Skrevet 16. januar 2011 jeg har nettopp bestilt Emmaljunga City Cross med Charleston citybag, og rød sportsdel Tror vi kommer til å bli veldig fornøyd med denne, og jeg liker at den ser sporty ut i forhold til edge duoen, og at den er mindre. Det som var viktigst for meg i valg av vogn er at den passer til norske forhold, stor og god til barnet, og mulighet for å trille på skogsveier. Gleder meg til å prøve den
NostraStoria Skrevet 16. januar 2011 #12 Skrevet 16. januar 2011 Hehe, ble litt diskusjon her og - bare kjekt d! Jeg mener da ikke at Emmaljunga er en dårlig vogn eller at folk ikke kan velge den. Jeg har valgt en annen vogn siden jeg har bekkenproblemer og MÅ ha en veldig lett vogn som jeg enkelt kan få med meg inn og ut av bilen (løft) osv. Jeg trenger heller ikke en som er perfekt til god i skog og mark siden jeg ikke er i form til lange turer. Alle velger vogn ut i fra sine behov Gleder meg sykt til en lett vogn denne gangen. Har en bugaboo bee til eldstemann, er kjempefornøyd med den!
Kjærlighet <3 Skrevet 16. januar 2011 #13 Skrevet 16. januar 2011 Om dere syns Emmaljunga vognene (tenker da, smart, edge og mondial som er de største) er store og tunge skulle dere sett emaljunga vognene i Danmark! Fikk sjokk når vi var innom en babyutstyrsbutikk der. Edgen så bitteliten ut i forhold :-P For å si det slik så hadde de fått god plass til bagen til edgen (og mondial og smart) OPPI bagen til disse vognene. Naboen til foreldrene minde har/hadde sånn vogn. Og barnet dees som ble født sommeren 08 sov forstatt i bagen nå i sommer (ca 2 år). Så til de vognene følger det med en bag du har oppi bagen den første tiden (type kombi bag) . Hjulene var DIGRE :-D
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 16. januar 2011 ja, alle velger etter sitt behov - og det er fint det finnes så mange forskjellige typer vogner Regner med jeg har mer å si om city cross når jeg har fått prøvd den med baby oppi! Håper (og tror) jeg blir fornøyd da! Visste ikke det var så forskjell Norge/Danmark?? hehe, var litt morsomt å høre. For de store vognene til Emmaljunga er jo store - må jo bli sterk de damene(/herrene) i Danmark da, med de største vognene ;P haha!
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 16. januar 2011 pssst.... ser jo det finnes en egen barnevogndebatt.. Visste ikke det jeg! Yeye, innlegget passer jo under her også da! Er jo ei frøken i 2. trimester som er storfornøyd med å ha handlet vogn! Også var jeg og kjære enige om fargene også, det synes jeg er godt å vite!
IziBizi Skrevet 16. januar 2011 #16 Skrevet 16. januar 2011 Gratulerer med vognkjøp! Hva måtte dere betale for den? Lurer på prisforskjellen på city cropp/bag og duo edge.. Vi har hatt duo edge til de to andre (den er utslitt nå, så vi må ha ny), og har litt lyst på city cross/bag denne gangen. Men hvordan er dekkene?? På duo edge er det gummihjul med luft i, og det er jo kjempedeilig å trille på alt slags underlag. Forstår det sånn at city crossen har plasthjul?
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #17 Skrevet 16. januar 2011 Betalte ca 10 000 - men da er det for sportsvogn og bag + fotpose og veske. Men føler liksom vi måtte ha med det også, så Kjøpte Polar Performence vi da, og de koster litt mer - så kan jo absolutt få vogna litt billigere (litt...?). Finnes sikkert brukte også, men jeg ville ha ny. Regner med det blir flere babiser fremover, så da er det greit å ha en god vogn! ;D Det er luftbobler i dekk, så man slipper å fylle på med luft. Jeg synes de kjentes gode ut - men har jo ikke prøvd med baby i enda, og heller ikke utendørs - så kan ikke si så mye om dem.
Mia2011 Skrevet 17. januar 2011 #18 Skrevet 17. januar 2011 Vi kjøpte Emmaljunga Edge duo Limited edition, white leatherette, classic chrome undestell, tidligere i vinter. Skulle bare innom for å se på en Brio vogn, men denne hadde de akkurat pakket opp og priset ned fordi det var noen som hadde bestilt den men ombestemt seg Flaks for oss, så vi endte altså med noe helt annet enn vi hadde tenkt, inkl. stelleveske, parasoll og leatherhette vinterpose, totalt 10.000,- Stor og romslig bag og god sportsdel Har tidligere (13år siden) hatt Brio, derfor var jeg sikker på det denne gangen også, men skal ha en god trillevogn, for lange turer, denne egner seg nok ikke på kjøpesenter eller mye ut og inn av bil, siden den er stor og tung, men lurer på å kjøpe en Tfk Buggster S ved siden av, den kan det også festes adapter for bilstol på.. og er lett ut og inn av bilen
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 17. januar 2011 #19 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har kjøpt en brukt OTH urban jungle vogn, og itillegg en ny TFK twinner twist duo som skal brukes som søskenvogn. Selv syns jeg emmaljungaen ble for stor, har hatt ny city cross når storesøster var 4 mnd. Bytta den ut med bugaboo, super vogn! Men så måtte vi ha sovevogn i bhg og bytta ut bugabooen med simo, knall vogn hvis man først skal ha en gos og stor vogn! Heller den enn emmaljunga, for lufthjul har så mye å si!
NostraStoria Skrevet 17. januar 2011 #20 Skrevet 17. januar 2011 Kan ikke Bugaboo brukes som sovevogn i bhg altså??
Leeenore+Lille i Magen Skrevet 17. januar 2011 Forfatter #22 Skrevet 17. januar 2011 jo, den kan sikkert brukes:) Er bare om den har tre hjul at den er litt mer ustødig enn vong med fire hjul (noe som er ulempe, spesielt i barnehage hvor det er mange barn... Har jeg hørt fra folk som jobber i b.hage, ikke erfart selv enda, altså..).
SuperMoM <3 Skrevet 17. januar 2011 #23 Skrevet 17. januar 2011 Har ikke kjøpt,men har funnet vogn <3 Tfk twinner twist duo <3
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 17. januar 2011 #24 Skrevet 17. januar 2011 Bugaboo kan fint brukes som sovevogn, sønnen til ei venninne sover fortsatt i den og han er snart 2,5år. Nå er det ikke alle barnehager hvor de sover i vogn heller.. Vi skal kjøpe ny vogn da vi ikke er fornøyd med den vi hadde sist, men syns vognvalg er vanskelig og finner ingen vogner som har alt jeg vil ha i en vogn heldigvis lenge igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå