trøndera Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Gutten min på 2 mnd har veldig stygg hoste. Hoster så ille at det høres ut som han skal kaste opp. Huff vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Noen med lignende erfaring. Skal jeg ringe legevakten?
herola Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Har også en på 2 mnd med stygg hoste og han har kastet opp noen ganger på grunn av det. Han har fått opp en del slim de gangene han har kastet opp, så det har egentlig vært godt for han. Er litt tett i nesen og surkler litt. Men virker ellers i fin form; gråter ikke, er våken og blid. Men hvis du føler deg bekymret skader det jo ikke å ringe legevakten. God bedring :-)
laroos Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Min hostet fælt da han var 1 mnd, og da dro vi på legevakta. De lyttet på ham og sa at det bare måtte gå sin gang. Allmenntilstanden ellers var god - ingen problemer med spising etc. Så var det enda en runde med enda verre hosting ved 2 mnd. Alle i familien var da forkjøla og syke. Hostingen til den lille var virkelig fæl, og hostekulene varte lenge av gangen (kunne hoste i 5-10 minutter uten stopp, så ha en kort pause før det var på'n igjen. Spesielt ille om natta og rett etter mating) så var innom fastlegen selv om allmenntilstanden ellers var god. Han lyttet på lungene og fastslo at det nok bare var forkjølelsesvirus, så skulle se det an en ukes tid til (hadde da hostet i en uke), og komme tilbake hvis det ikke var blitt bedre. Etter en uke var han bedre, så det gikk jo over av seg selv til slutt. Men var ikke så¨veldig festlig å høre på, akkurat. Og det var jo noen episoder der han hostet så all melk om opp igjen, ja. Er allmenntilstanden god, vil legen bare be deg se det an - men det skader uansett ikke å ta en telefon til legevakta om du er veldig bekymret.
trøndera Skrevet 16. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2011 Takk for svar. Hoster fremdeles men spiser godt og allmenntilstanden ser ut til å være god, Gråter ikke så får vel bare ta tiden til hjelp da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå