Frisium Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Alltid hatt 28 dagers syklus men nå etter å ha fått 2 barn er det bare blitt rot. Ligger på alt fra 28-34 dager. Hvordan regne ut EL da?
Tråddreper Skrevet 16. januar 2011 #2 Skrevet 16. januar 2011 Dette har vert litt problem for meg og.. Har funne ut eg ca har 32 dagars syklus, men d variera litt.. Så eg bruke EL testar i go tid før forventa EL og heilt til den har vert der.. Og prøve såklart å ha litt hyppig sengekos i heile perioden for å vera sikker. I 1.pp var eg så opptatt av at det sku komma 2 sterke streka på testen at eg glømte nesten at det var lurt å ha sex uansett.. Men har lært no
Des32 Skrevet 16. januar 2011 #3 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har alt fra 24-27 dager, så tar EL tester fra dag 9 - så har den som regel kommet dag 12 el 13...men jeg leser veldig mye forskjellig om hvilke dager man er mest fruktbar...jeg har lest at 2 dager før EL er den mest fruktbare dagen, mens noen mener at det bare er dagen før og selve dagen som er mulige...og noen råder til å ha sex annenhver dag, Ken Purvis sier spar opp en to tre dagers "dose" til EL dagen...mens andre igjen sier så ofte man bare orker....jeg kjenner jeg kan nesten bli litt tussete av alt...men må vel kanskje finne et eget system oppi det hele?!!
Nocturne82 Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Jeg har veldig ustabile sykluser. Har prøvd å kartlegge eggløsning med ved å tempe og legge inn tempene på fertility friend. Selv om syklusene mine varierer veldig (fra juli 2009: 50,31,44,37,43,35,43,33,34,47,39,31,33,32dager), har jeg sett at tiden fra FF mener jeg har hatt eggløsning til mens er ca like lang hver gang. For å være helt sikker på at du har hatt eggløsning, må du ta blodprøve. For meg som har sykluser som er litt frem og tilbake pga små hormonforstyrrelser, har jeg hørt at ELtester ikke er helt til å stole på.
Nuffy Skrevet 17. januar 2011 #5 Skrevet 17. januar 2011 Jeg har bare 20-25 dager. Rekker mange sykluser da, men hørt at det kan være vanskeligere i forhold til å "treffe" EL:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå