Gå til innhold

Et spm ang. vannkoker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere bare kokt vann (til mme) i vanlig kjele, og helt det rett på flaskene, og satt dem i kjøleskapet slik at de får avkjølt seg.

Nå har vi kjøpt en vannkoker, og lurer på, hva er egentlig vitsen med det ?

Man må jo uansett helle det i flaskene med engang, og sette de i kjøleskapet ? Så kan noen fortelle meg hva som er fordelene med å ha en vannkoker?

PS det var samboer som kjøpt den, han hadde hørt at det var lurt å ha.. men skjønner vel ikke egentlig helt hvorfor han heller ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Noen lar vannet stå i vannkokeren og avkjøle seg...med en helt ny vannkoker er det vel greit, men om man ser i gamle er det sånn ekkelt brunt belegg, og ikke vet jeg, men jeg synes det ser ekkelt ut. Så jeg koker alltid vann og bruker det direkte hvis jeg bruker vannkoker, har det stått en stund koker jeg det opp på nytt...kanskje jeg bare er litt hysterisk...

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Når man har vannkoker så kan man helle på vann, trykke på knappen, gå i dusjen og helle lunket vannet over på flaskene når du er ferdig med å dusje... Hvis du setter på en kjele så kan du jo ikke forlate komfyren så lenge. Hvis ungen begynner å gråte kan man lett glemme denne kjelen. Jeg har opplevd det selv.

Jeg bruker vannkoker når jeg skal lage grøt og syns det er enkelt og bra! :-)

Skrevet

Eh, det går fortere å koke opp vannet i vannkoker enn i en kjele...

Skrevet

Eh, Tulipan2010 , ok.... 5 minutter til å koke vannet i kjele har jeg alltids..

Mitt beste argument for å bruke vannkokern, må være at den er lilla, og superstilig ;)

Skrevet

Enste jeg tenkte litt på, vi bruker NAN HA-1 da vi har en prematur sønn. På pakken står det at vannet skal kokes i noen minutter, ca 4 før man tar det av platen og avkjøler det. Og så lenge blir jo ikke vann kokt i vann kokeren....så derfor har vi gått for kjelen så lenge og venter med vannkoker til han blir litt større tror jeg......ikke sikkert det har noe å si altså,,,,,

Skrevet

De fleste kjøper nok en vannkoker fordi det er raskere å koke enn med kjele og fordi de slipper å passe på den... Men hvis du ikke kjøper det argumentet er nok en vannkoker litt bortkastet ja..

Vi har en fra philips som varmer til 40,60,80 og 100 grader. Det er kjempesmart og jeg er veldig fordnøyd. Koker opp vannet og lar det stå. når hun skal ha flaske varmer jeg vannet til 40 grader. Når hun skal ha grøt til 60. Så vet jeg at hun alltid får kokt vann og i riktig temperatur! (Litt reklame der..)

Skrevet

Ja, ikke sant.....

Vi har en vannkoker som ikke kan regulere noen temperatur på. Det jeg tenkt litt på, var at vannet skulle kokes litt lengre enn det gjør i en vannkoker. At det er bedre for kvaliteten.....men det er nå bare en tanke da:)

Når min lille mann blir litt eldre kanskje jeg slutter og være overnervøs for alt og analysere alt mulig.....hehe:)

Men tror jammen jeg skal investere i en slik som du beskriver der, der man kan få ulike temperaturer.

Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...