lilleknertn<3 Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Hei alle sammen! Jeg bare lurer på om det er noen som har erfaring med babysound, eller lignende utstyr for å høre fosterlyd hjemme? Er det vanskelig å bruke? Er dere fornøyde? Spekulerer på å kjøpe meg en sånn:) Må være koselig å kunne høre på fosterlyden hjemme når man vil Også er man jo så nysgjerrig på hvem som bor i magen!
Ariela Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 http://cgi.ebay.com/ANGELSOUNDS-FETAL-DOPPLER-PRENATAL-BABY-HEART-MONITOR-/120669560833?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c18776001#ht_9109wt_1141 Kjøp den her. 204 kr inkl frakt fra usa. Usikker på om det kommer toll da i og med at det er rett over 200 kroners grensa for frakt. ellers har jeg hørt at teknikkmagasinet selger den for ca 250 kr =) den funker etter uke 16
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Jeg kjøpte min på Teknikmagasinet for 299. Har hørt fosterlyd hver eneste gang jeg har prøvd siden uke 10. Ikke alle som er like heldige. Noen sliter med å finne hjertelyden, og kan bli veldig engstelige... Viktig å ta med i betraktningen!
håperpåvinterbarn Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 kjøpte en på teknikkmagasinet, men fant ut (etter at jeg trodde jeg hadde hørt fosterlyd lenge) at jeg rett og slett hørte min egen puls fra blodåre som ligger rett over hoftekammen! hehehe...ungen har jeg da desverre ikke hørt noe til Fikk bekreftet at det var pulsen da jeg hørte nøyaktig samme lyd på andre siden av magen (og nei, jeg lyttet ikke på hofta jeg lyttet på magen, ganske langt ned og litt på siden) jaja, det er vel lov å ta feil når man ikke er jordmor eller lege. Jeg hadde mine misstanker siden fosterlyden skal ha raskere frekvens, og denne hadde litt samme frekvens som min hjertelys (men det hørtes absolutt ikke likt ut som mitt hjerte, det sjekket jeg). Den jeg kjøpte heter caremaxx. Det er jo som sagt veldig individuelt dette. Men jeg merket at jeg ble litt mer bekymret når jeg fant ut at jeg ikke har hørt fosterlyd. Jeg er i uke 18. Har fått høre fosterlyd på legekontroll da
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Det er lett å høre forskjell på fosterets hjertelyd og din egen, fosterets hjerte slår over dobbelt så fort som ditt hjerte. Jeg har funnet fosterlyden på samme sted hver gang, rett over symfysen og litt til venstre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå