Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #26 Skrevet 16. januar 2011 Åh, takk for innlegget. Det hjelper å høre på andre med samme diagnose, personlig kjenner jeg ingen. HI
malingus Skrevet 16. januar 2011 #27 Skrevet 16. januar 2011 Bare hyggelig du! Har en venninne som tror hun kanskje har diagnosen. Godt mulig hun har det. Vi har mye til felles... Ellers vet jeg bare om folk jeg har gått i terapi med. Men spör du meg spiller det egentlig ikke så stor rolle om man har en diagnose eller ei. Problemene er de samme uansett og det finnes ingen medisiner med noen dokumentert effekt så vidt jeg vet. Eneste er at man kan få tilbud om annen type behandling enn man ville fått uten diagnose. Og adferdsterapi hjelper mange. Terapi med fokus på mentalisering har vist gode resultater. På Ullevål har de et bra opplegg. Prövd noe slikt eller? Hvor bor du? Ville også bare si, med tanke på den idioten som svarte lenger opp her, at dette er en seriös og ofte alvorlig diagnose. Dog blir mange bra etter hvert som de blir eldre. Så det er ikke nödvendigvis livsvarig. Men å avfeie oss med denne diagnosen med at vi er oppmerksomhetssyke, er latterlig og dårlig gjort. Det er slitsomt og töft å leve med denne sykdommen, og ofte er det traumatiske/vanskelige opplevelser i baggasjen vår.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #28 Skrevet 16. januar 2011 Nei ikke prøvd noe slik, jeg bor i nærheten av Bodø. Problemet mitt er vel mest at følelsene mine og humør svinger fra enhver tid til annen, og hvordan jeg føler det ovenfor folk. Derfor isolerer jeg meg mye i perioder. Traumatiske ting jeg har opplevd i barndom og i tid etter greier jeg ikke helt å bearbeide, selv om vi snakker mye om det. Uansett hva som skjer i hverdagen nå, er alt slitsomt, og jeg tar mye mer på vei enn det andre "ville gjort". Hadde en periode på 2 mnd der jeg spiste 1-2 måltid om dagen som var bare godteri og brus. Ble også innlagt 2 gang i denne perioden, så jeg var i lite bevegelse. La på meg 4-5 kg.. Etter den perioden stoppet, startet det som har startet nå- slanking som ikke kan gå fort nok. Trening, oppkast, lite mat, bare supersunn mat etc. HI
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #29 Skrevet 16. januar 2011 Spiseforstyrrelser er skummelt. Venninna mi tok livet sitt etter 10 år med både anoreksia og bulimi...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #30 Skrevet 16. januar 2011 Jeg tror du har bulimi jeg, men vet ikke hvor lenge en person må ha det for å diagnosere :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå