Gjest Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Vil bare informere dere om det jeg IKKE fikk info om etter at jeg hadde født. Trodde noe var alvorlig gale med meg forrige dagen. Første mensen etter renselsen gir STOOOOR og langvarig blødning. Jeg har blødd like mye som rett etter fødselen i flere dager. JM synes jeg var teit som ringte å lurte å hvorfor jeg blødde slik. Må jo skjønne at når du ikke ammer så trekker ikke blodårene og slimhinnene seg så godt sammen som om du hadde ammet. NEI! Hvorfor skulle jeg skjønne dette når ingen hadde fortalt meg det??? :-O Altså, når du ammer tar det lengre tid før mensen er tilbake, slimhinnene strammer seg mer inn. Ammer du IKKE, så blør du MYYYYYE første gangen du har mensen. Ville bare dele med dere andre så blir det ferre som lurer på om en forblør seg. ;-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Uff, må ha vært litt skremmende! Dårlig av dem å ikke informere da! Så det er bra du deler infoen :-)
velsignet med to Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Må bare skyte inn med at blodmengden kan være enorm selv om man ammer. Jeg fullamma til nesten seks mndr., og det tok riktignok nesten like lang tid før mens kom tilbake, men da kom den til de grader også. Høres kanskje groteskt ut, men jeg blødde ut bind etter bind etter bind (and so on) i tre døgn da den kom, trodde aldri det skulle gi seg, og det var NESTEN så jeg ikke turte bevege meg utendørs ;-)
Gjest Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Jeg ammer ikke og hadde helt normal blødning da mensen kom tilbake. Blødde lite, som vanlig, og hadde ingen smerter, også som vanlig, og mensen varte, som vanlig, i 4 dager. Så det er nok forskjellig fra person til person det der.
lykkeligmams<3 Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Jeg hadde helt lik opplevelse som deg, skrev ett innlegg om det også for ett par uker siden.. var kjempe redd for det hadde ikke gått åtte uker engang og de utrolig sterke smertene og sterke blødningene varte. var veldig svimmel og fikk samme bedskjed som deg;/ en ung førstegangs og følte meg veldig dum.. veldig bra at du sier noe omdet syns jeg;)
mamma til lillingen Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Dette visste jeg ikke. Takk for at du sier i fra, så kan man hvertfall være obs i tilfelle man blør mer enn vanlig.
Gjest Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 jeg en 2 barnsmamma, ammet førstemann, normal mens. Flaskemamma på andremann, blødd maaaaasse, men ingen smerter. Synes helsepersonell som jm, hs eller barselavd bør opplyse om at dette kan skje hos noen. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå