Gå til innhold

Flere med klåfingra og klatrete 1,5 åringer? Tror jeg blir gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, gal og gal med guri malla og mye vi flyr etter han!

Roter ut av skuffer, drar ned av bordet, klatrer på stoler, løper i sofaen, plukker og peller på alt, på tv osv. Drar inn og ut kortet i dekoderen. Jiiz!

Jada, ler nok når jeg ser tilbake på det OM EN STUND, men akkurat nå er det nesten deilig å sende han i bhg. Da får de ta over:) he he.

Men når går det over da?

Storesøster var jo rolig som dagen var lang, pella ikke på noe.

Jobber i bhg og har jo sett dette, men jeg håper jo å ikke få dette hjemme:) he he.

Flere? Og tror det er flere gutter som driver med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

du er ikke alene om dette her nei ;)

Lille Noah har funnet ut at det går ann å klatre oppå alt. Dra i skuffer og tømme de er gøy. Leke med DVD og bøker og hive de rundtomkring er gøy også.

Jeg har gitt opp med rydding. Her ryddes det ikke før han har lagt seg om kvelden, for rydde jeg det, er det ikke lenge før han pluker ting opp igjen og roter på nytt.

Jeg vet ikke når det går over. Han er 15 mnd. nå. Og som du sier så gleder jeg meg til han begynner i bhg så kan de ta litt over ;) hehe

Skrevet

Jepp, og jeg gruser teorien din glatt. Jeg har 3 gutter som var relativt rolige og enkle å ha med å gjøre som 1 åringer. Nå har jeg en jente på 17 mnd som er helt spinnvill. Hun er over alt, og forsøker å ta selvmord sånn ca 50 ganger for dagen med sine halsbrekkende klatreforsøk. Roter, kaster ting utover og i gulvet, plukker på alt, og skøyeraktig til tusen. Ser på oss med DET glimtet i øynene, før hun piler bort og gjør noe hun ikke har lov til, og så ler hun så hun rister etterpå. Jadda... Folk spør meg om det ikke er travelt å ha 4 barn. Nei, det er ikke travelt å ha 4 barn, det er travelt å ha EN 1 åringen som er så turbo! ;-)

Heldigvis har hun tonnevis av humor da, så hun får oss jo alltid i godt humør igjen. Nå for tiden er hun sterkt påvirket av 3 åringen som er i verste tiss og bæsj-alderen. Her forleden tok pappaen henne opp på armen. "pappa!", sier vesla henrykt og klemmer ham. "Ja, pappa er her", svare mannen glad og smilende. Vesla lener seg litt bakover, ser vurderende på ham og sier med et lurt smil "pappa - bæsj!", og så ler hun så hun hikster. Kan jo ikke annet enn å le av henne da ;-)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Alva: Jeg må alltid le når jeg leser dine historier om datteren din og hennes påfunn. Høres ut som en fantastisk liten jente;)

Så til saken.. hehe! Nå vet jeg ikke hvordan gutter er i forhold til jenter, men har selv en jente på 16 mnd som er ganske så aktiv ja. Det er svært sjelden hun sitter stille mer enn 2 minutter av gangen. Enten så klatrer hun på bikkja, hopper fra puffen ned på gulvet eller ligger inne i bokhyllen (mens alle bøkene ligger ute på gulvet). Eneste gangen hun sitter sånn nogenlunde stille over lang tid, er i badekaret. Så hvis jeg er litt sliten, så får hun et bad;)

Og det "verste" av alt er at de ansatte i bhg sier at hun er så rolig og snill. Eneste ungen der på den alderen som sitter stille ved hvert måltid. Har nesten begynt å lure på om hun sparer energi til hun skal hjem...... Men når det er sagt, så er det en fantastisk alder. Hver dag så oppdater hun noe nytt, og hver dag er mor stolt på hennes vegne.

Skrevet

Åh, de små luringene :-) Min jente på 18 mnd er har alltid vært litt rolig. Men nå har hun funnet ut at hun klarer å klatre opp i sofaen og der tester hun ut litt stunt. I forhold til mange andre så er hun nok litt forsiktig, men jeg har hjertet i halsen innimellom likevel. Sånn er det vel med alle.

Hun elsker også å plukke ut av skuffer og skap. Og hennes måte å leke med puslespill o.l. er å hive brikkene rundt omkring. Heldigvis har hun slutta med å hive koppen sin på bikkja når hun sitter ved bordet, så stakkaren får litt fred.

Skrevet

Her satte vi på stoppere på kjøkken skap og skuffer, var et slit å følge med på lille gutt. For øyeblikket er tripp trapp stolen satt bort, for der fant vi han en gang stående oppi og når vi satt han ned igjen så var han rett på vei å klatre på "topp" igjen, he he. Nå er han 18 mnd og har faktisk begynt å roe seg litt, men er jo fremdeles nye steder å utforske, så nå er han veldig aktiv på å skulle være med på kjøkkenet, så stolen hans dyttes stadig til kjøkkenbenken for å "vaske opp" :) Må si jeg er glad for hver dag han ikke har knekt koden på å komme seg over sprinkelsenga...og håper han ikke knekker den på lang lang tid enda ;)

Skrevet

Mini er ei klatremus og klåfingra så det holder! Han er bare 1 år men har vært slik siden han ble mobill fra rundt 6/7 måneders alder. ALT skal tas på, plukkes på, rives ut, kastes på gulvet osv. I tillegg klatrer han og kaster seg rund på sofaen, vogna osv.

Har det veldig travelt ja! Håper nestemann er hakket roligere, hehe

Skrevet

Min er forresten i bhg - det er mandagene det er godt at de tar over litt. He he:)

HI

Skrevet

He he, ser ut som om det "rammer" både gutter og jenter:)

Min er nøyaktig 19,5 mnd og jeg er spent på når den verste nysgerrigheten gir seg.

MEN, samtidig er jeg veldig glad han er utforskende og motorisk. Det har mye å si på utviklingen og trivselen i bhg og i hverdagen. Han tåler en støyt og liker seg sammen med de store barna.Så man får vel heller se det positive :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...