<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Jenta mi er forkjølet og når hun gulper er det ganske slimete. Normalt? Og noen som har noen tips å komme med i forhold til å lette tettheten i nesa? Har kjøpt nesedråper i dag så håper vi kommer gjennom natten da:) har hevet enden på sengen og drypper gjevnlig med saltvann, men synes ikke det hjelper så lenge. Noen som har brukt nesedråper med virkemiddel i? Er vel ikke farlig siden det er fra 4 uker?
Galskapens overhode Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 ammer du? prøvd morsmelk i nesa? min lille gutt har blitt smittet av storebror og var bare 10 dager gammel da han begynte å bli tett. Er tett på 3. dagen i dag.. Morsmelk og q-tips for å ta det verste har fungert. På storebror brukte vi mye morsmelk, saltvann og nesesuger for å holde luftveiene åpne.. men da var han noe eldre..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Jenta mi er også ofte forkjøla, og da er gulpen gjerne litt slimete ja (er jo ikke så rart, siden snørra gjerne renner litt ned i halsen). Bruker Nazamer salvtvannsspray, synes den sprayer så bra og funker bedre enn dråper, og såvidt jeg har fått m meg er ikke morsmelk lenger anbefalt fordi det tetter mer enn det løser opp...
Alt-er-mulig Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Hei du Dette er veldig normalt og bare en av mange ganger fremover:-) Saltvannsspray er absolut det beste, bedre enn dråper og så MÅ du bruke nesesuger etterpå. Det er natt og dag uten det. Saltvannet løser opp, men da blir det bare liggende i systemet til babyen, derfor også slimete gulp. Nesesuger får du kjøpt på apoteket, Barnas Hus, Babyshop etc. Kjøp den med slange som du selv suger, sånn liten blåsebelg gjør ingen til liten nytte:-) Morsmelk funker også, men da må du dryppe/helle litt etter du har sprayet og sugd:-)) Heve seng ved hodet er også veldig lurt. Det høres ofte verre ut enn det er. LYKKE TIL!!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Takk for det gode konkrete rådet Alt-er-mulig:) Det er noe av det jeg synes er så flott med en side som dette, har man spørsmål er det nesten alltid noen der ute som har opplevet det samme og sitter med svar eller gode råd:) Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå