Gå til innhold

Ennå et malt-spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 7,5 mnd har avføring veldig sjelden. Det har han hatt siden han var 3 mnd (kunne gå 12-14 dager mellom hver gang). Det har aldri plaget ham. Nå når han får fast føde (2 små grøtporsjoner pr. dag) synes jeg det virker lenge å ikke ha avføring på flere dager. Han har brukt lang tid på grøttilvenning og er fortsatt ikke helt fortrolig med den, men den siste uka har han altså fått to porsjoner av ca 0.5 dl vann(formiddag og en times tid før legging på kvelden).Morsmelk er fortsatt hovedmaten hans.

Han har i løpet av den siste uka bare hatt en liten klump avføring (type plomme-størrelse). Han promper og ser ikke ut til å ha magevondt - men skulle gjerne sett at han fikk tømt seg, for det må da være noe i systemet hans?

Blander sviskemos i grøten hans, så han får ca 3/4 glass hver dag.

Vurderer nå å prøve malt. Hvordan kan jeg gi han dette?(han er ikke glad i vann) Og hvor mye kan jeg gi av det pr. dag?

Eventuelt andre ting jeg kan finne på?

Takknemlig for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde også å blande sviskemost i grøten til eldstejenta da hun slet med hard avføring, men syns vi fikk bedre effekt med å gi henne ren sviskesaft etter hvert måltid eller mellom måltidene. Men det kan være helt tilfeldig selvsagt

Skrevet

hvis du gir han grøt eller baby middag så ta ca en spiseskjee oppi,husk at maten bør være varm før du tar det oppi og rør godt.eller pooi vamt vann slik at det gjevner seg ut.jeg bruker å gjøre det til min på 5mnd og virker.har også hørt at folk tar litt på smokken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...